Re: [FORENING] Vedrørende årsmøde i novembermåned

Peter Makholm wrote:

> Der er to ting, der skal tages hensyn til ved placering af
> generalforsamlinger. Regnskabet og hvornaar det kan godkendes og
> hvilken periode bestyrelsen er valgt for.
>
> I ojeblikket er baade regnskabsaaret og den periode bestyrelsen er
> valgt for det samme som kalenderaaret. Hvis disse to ting fortsat skal
> vaere sammenfaldende vil jeg mene det bedst hvis det er regnskabet der
> maa syltes istedet for en valgt bestyrelse.

Mit forslag indebærer at bestyrelsen bliver valgt med mandat fra
et årsmøde til det næste. Det indebærer så at den tiltrædende
bestyrelse må tage ansvar
for det løbende regnskab, hvilket vil sige det som er foregået i
januar måned. Det er der ikke noget unormalt i det sker f.eks
også når der er regerings skifte.

Hvis den nye bestyrelse, finder at der er foregået noget
uregelmæssigt i januar, så må den jo råbe gevalt, evt indklade
til medlemsmøde. Den afgående
bestyrelse er jo ikke blevet gjort ansvarsfri, fordi den nye
træder til. De transaktioner der er foregået i Januar måned er jo
stadig den afgående bestyrelses ansvar, men det er den nye
bestyrelses ansvar at de kommer for dagens lys, hvis de er af
tvivlsom karakter.

--
-
Poul-Erik Andreasen