Re: [FORENING] Vedrørende årsmøde i november måned

Poul-Erik Andreasen wrote:

> Hej allesammen
>
> Da den Liste er startet på min foranledning, er det jo meget
> rimelig at
> jeg åbener ballet.
>
> Jeg vil gerne foreslå at årsmødet flyttes til slutningen af
> januar, så det passer bedre til, regnskabsudløbet. Så hvidt jeg
> kan se i vedtægterne er det noget der kræver vedtægtsændringer.
>
> Fordelen er at der ikke går elleve måneder før et regneskab kan
> blive endelig godtkendt.

Der er et yderliger element der er værd at tage med. Jeg finder
det uheldigt at bestyrelsen er valgt til et kalenderår. Hvis vi
skulle komme i den parlamentariske situation at bestyrelsen har
gjort sig så upopulær, at årsmødet på det nærmest fyrer den og
ikke godkender beretningen, så vil den efter de gældende regler
faktisk sidde med mandat over foreningen i en hel måned efter
årsmødet.

--
-
Poul-Erik Andreasen