Re: [FORENING] Re: [MOEDE] Valg-resultat fra i går

Frank Damgaard wrote:

> Se eksemplet fra Claus med 3 kanditater og 2 pladser.
>
> Selvfølgelig kan stemmefordelingen også være anderledes
> og give "bedre" resultater.
> Men det er uheldigt hvis metoden har indbygget at kunne forfordele
> et stort mindretal.

Ok. Så flertallet må ikke bestemme, og et stort mindretal må heller ikke
bestemme, men et mindretal på 4 må gerne bestemme. Jeg antager at
formålet er at alle holder hinanden i skak så der ikke sker for meget.
Så ingen får nogen reel magt. Ligesom de gør det i dansk politik.

Kan en eller anden ikke skrive et program til det her. Det kan være vi
også skal til at bruge den afstemningmetode i familien, når vi skal
afgøre hvilken slags is vi skal købe. Jeg mener, det er jo mere
demokratisk og alting.

--
Hanne Munkholm      -o)
                    /\        http://geekgirl.dk

"We are but packets in the Internet of life."
-- Mike, Columbia Internet