Re: [FORENING] Re: Valg-resultat fra igår

On Tue, 20 Nov 2001 21:20:44 +0100, Claus Sørensen wrote:

>Alt i alt er det fordi vi gerne vil undgÕ lodtr kninger, omvalg eller
>ekstra valg.
>
>Desuden fÕr vi en god snak om demokratiske valgprocesser, hvilket er ret
>aktuelt netop i dag. Desuden er det jo interessant at se, hvordan
>forskellige valgsystemer tilgodeser forskellige st°rrelser af
>grupperinger - is r mindretal.

Du får det hele til at lyde som en simulation...

>Samtidig kan udarbejdelsen af et valgsystem til netop hÕndtering af
>bestyrelsesvalg under hensyntagen til mindretalsgrupperinger kunne bruges
>af andre foreninger og da det frigives som Open Source - sÕ mÕske ogsÕ kan
>bruges som grundlag for st°rre systemer for nye demokratier.

Stort og kompliseret er ikke altid vejen at gå ... ligemeget hvad vil ordet kompromis indgå i dagsordenen, så det vil
være tåbeligt at gå uendeligt tæt på de grænserne af de fysiske love for at få stort og flot kompromis, når et mindre kan
gøre det - uden at skræmme hele flokken, som det skal beskytte, helt væk....ordet jeg leder efter er faktisk noget så
ustyrligt som brugervenlighed og IMO får man ikke den bedste brugervenlighed ved at overklistre forruden med
guidern, men via noget så simpelt som K.I.S.S. :o)

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Member of Team OS/2 Denmark
sslug@sslug
http://www.illogical.dk
I am Hugh of BORG. We want Troi. Geordi is our friend. He can watch