Re: [FORENING] Re: Valg-resultat fra igår

On Wed, Nov 21, 2001 at 00:25:15 +0100, Peter Jespersen wrote:

> Stort og kompliseret er ikke altid vejen at gå ... ligemeget hvad vil ordet!
> være tåbeligt at gå uendeligt tæt på de grænserne af de fysiske love for at!
> gøre det - uden at skræmme hele flokken, som det skal beskytte, helt væk...!
> ustyrligt som brugervenlighed og IMO får man ikke den bedste brugervenlighe!
> guidern, men via noget så simpelt som K.I.S.S. :o)

Tag hen på biblioteket og lån nogle bøger om foreningsjura. Der er
faktisk en del, da vi har mange foreninger i Danmark.
Desværre har mange foreninger ikke kigget i sådanne bøger og
fået vedtægter der ikke nævner meget om valg.

Men de fleste gode foreningsbøger vil beskrive de forskellige metoder
med fordele og ulemper. Og den i SSLUG anvendte metode er
den der oftest anses for den bedste til valg af N pladser.
Den er dog  mere kompiceret end "the winner takes it all"=KISS metoden.

Men vi kan da indføre en langt lettere metode:
1) vælg en formand
2) formanden sammensætter bestyrelsen......

det er da KISS , ikke ?

Valgsystemet vi anvender på  SSLUG er ikke opfundet til formålet,
og det program som Henrik og jeg har lavet er blot for at lette optællingen.
Men det kunne lige så godt ske via kridt og tavle.

PS.
Prøv at begrænse dine linielængder til max. ca. 67-72 tegn  da
jeg alligevel ikke kan se mere når jeg svarer på indlæg.
Se http://www.usenet.dk/netikette/ for gode tips vedr. news og mail.