Re: [FORENING] Re: [MOEDE] Valg-resultat fraigår

"Peter Jespersen" <sslug@sslug> writes:

> Ved ikke om det er mit verdensbillede der er blevet forkvaklet - men
> IMO gør stemmeslugere det da mere simpelt, med mindre alle kandidater
> er stemmeslugere og i så fald kan man vel egentlig ikke kalde dem for
> stemmeslugere, det er mere de kandidater som folk sjatstemmer på der
> er problemet.... Hans med 342897 stemmer er ikke noget problem, men IB
> og hans fætter Kaj der begge får 10 stemmer har et problem hvis der
> kun skal vælges to.

Problemet er at når en kandidat sluger 1/3 af stemmerne så bliver der
kun "sjatstemmer" til resten af kandidaterne. Hvis vi tager årets
bestyrelsesvalg i SSLUG og antager at folk ville have stemt på den
kandidat der førstestemme gik til, ville Peter Toft have fået 11
stemmer, Anne 4, Patrik, Erik og Gitte 3, og så skulle vi have trukket
lod mellem Hanne og Peter Makholm (som hver havde fået 2) for at finde
ud af hvem der skulle have den sidste bestyrelsesplads.

> Jeg kan ej heller se at priotitetsstemmer totalt eliminerer behovet
> for omvalg og/eller lodtrækning...Så i min bog er det

Du kan aldrig eliminere behovet for lodtrækning/omvalg, men du kan
mindske sandsynligheden, og det gør det system vi anvender. Jeg ved ikke
om Claus' tal holder men jeg tror det egentlig gerne.

.Henrik

PS: Sæt din linielængde ned!

--
Det er let at skrive drivere
Det er _svært_ at skrive drivere der virker