Re: [FORENING] Re: [MOEDE] Valg-resultat fraigår

On 21 Nov 2001 13:32:00 +0100, Henrik Christian Grove wrote:

<snip>

>Problemet er at når en kandidat sluger 1/3 af stemmerne så bliver der
>kun "sjatstemmer" til resten af kandidaterne. Hvis vi tager årets
>bestyrelsesvalg i SSLUG og antager at folk ville have stemt på den
>kandidat der førstestemme gik til, ville Peter Toft have fået 11
>stemmer, Anne 4, Patrik, Erik og Gitte 3, og så skulle vi have trukket
>lod mellem Hanne og Peter Makholm (som hver havde fået 2) for at finde
>ud af hvem der skulle have den sidste bestyrelsesplads.

Selv har jeg ikke det fjerneste problem med disse systemer, er
endda nået så langt at jeg forstår algoritmen bag det...
men problemet er stadig at jeg kender mange der har store
problemer hvis de på et hjørne skal vælge imellem to
fodgængerovergange ...

>Du kan aldrig eliminere behovet for lodtrækning/omvalg, men du kan
>mindske sandsynligheden, og det gør det system vi anvender. Jeg ved ikke
>om Claus' tal holder men jeg tror det egentlig gerne.
>
>.Henrik
>
>PS: Sæt din linielængde ned!

Har nu sat den til 65 ..... havde et lille sammenstød med en
Windy her for at par måneder siden -  jeg kan afsløre at jeg
tabte og den tog 15Gb med sig PMMail/2 inkluderet, det tager tid
at indføre 4 års løbende kostumisering :o)

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Member of Team OS/2 Denmark
sslug@sslug
http://www.illogical.dk
honoris causa (For the sake of honour)