Re: [FORENING] Oplæg 1: Hvem kan annoncere på sslug-announce?

On Wed, 21 Nov 2001, Keld Jørn Simonsen wrote:

> Ændringen i politiken fremgår af nedenstående citat fra announce-siden:

> Jeg opfatter denne som en "lex KLID", fordi den hovedsageligt går ud over
> KLID, som jo nok er nogle dybt kommercielle og griske mennesker, som kun
> er ude på at udbytte fattige SSLUG-medlemmer på bedste kapitalistiske/liberalistiske vis:-)
> KLID har indført betaling for ikke-medlemmer for KLID-møder, og SSLUG-medlemmer
> regnes som ikke-medlemmer. Beløbet har typisk været 50 kr pr møde.

Forkert Keld - verden handler ikke _bare_ om KLID -
vores venner fra BSD-DK spørger også om vores politik
på området. DKUUG ligeså (det var faktisk herfra at vi
blev nødt til at fastlægge en politik).

Ovenstående var formuleret på baggrund af alle de
announce-forslag der er kommet igennem tiden.

> Den eneste anden organisation, der holder regelmæssige møder inden for Linux,
> i det område som SSLUG dækker, er DKUUG, som nok ikke er nær så griske som KLID.
> Jeg tror ikke det nytter at gøre diskussionen så generel, som PTO ønsker
> det, idet reglen i praksis hovedsageligt kommer til at ramme KLID og DKUUG.

Det _skal_ være generelt - eller kan moderatorerne ikke
dømme med rimelighed. Drop det.

> Her kan KLID godt klare sig selv, vi har nu 25 tilmeldte til vores næste
> møde om Apaches Jakarta-projekt i Java, og det synes vi er tilfredsstillende.
> Det ville da være bedre om der kom nogle flere SSLUG-medlemmer, jeg kunne
> tro at der måske kunne komme 30-50 flere til dette møde hvis det blev
> annonceret på SSLUG-announce.

IMHO skal I tage Adict i brug og få koblet alle jeres
arrangementer ind på den fælles kalender-styring. Det
er der mange af de andre LUG'er der gør med succes - og
LinuxLab gør det.

Derudover mener jeg at man stadig ikke at
sslug-announce kan bruges til meget andet end
SSLUG-aktiviter - med mulighed for enkelte undtagelser.

Hvis KLID skal have en generel mulighed for at
annoncere så skal andre også - og det er IKKE bare KLID
der så er åbnet op for. DKUUG laver gode ting - KLID
laver gode ting - BSD-DK laver gode ting - der er/var
en Perl-forening, der gerne ville lave events (god
ide). Skal jeg så annoncere at jeg er taler ved FLUG i
næste uge (på tirsdag). Nej det er jo et FLUG
arrangement.

--

     .--.      Peter Toft, Ph.D.
    |o_o |     sslug@sslug