Re: [FORENING] Misforstået...

Claus Sørensen <sslug@sslug> writes:

> Selvfølgelig skal man have sig selv med, men man behøver ikke altid
> at markedsføre sine politiske holdning samtidigt.

Enig, og sad jeg vil møde med en IT-politisk ordfører fra Det
Koservative Folkepati ville jeg nok lægge mere vægt på min virksomhed
og min erhvervs-titel - end på at jeg er en venstreorirnteret abe fra
RUC.

Men jeg ville ikke lyve om mig selv og mine standpunkter (ikke at du
har opfordret til det!); ej heller holde mig tilbage i signaturfiler
eller rundt ommkring på værtshuse eller usenet.

> Hvis vi ANTAGER, at jeg er tilhænger af Fremskridtspartiets politik
> og begynder at bruge signaturer med følgende udsagn: "Et multietnisk
> samfund er et ustabilt samfund" "Velkommen til Danmark - en kommende
> muslimsk stat" Vi har set Fremskridtspartiets IT-politik som ikke
> ser helt håbløs ud, når man kigger på det med Open Source og
> Linux-briller.  Hvordan vil din holdning til mig så blive i vores
> IT-politiske arbejde i SSLUG?

Jeg vil nok foreslå dig som SSLUGs kontaktperson ift. Dansk
Folkeparti, og så i øvrigt prøve at hitte ud af om vi kan samarbejde
og være i stue sammen (selvom jeg ville have min tvivl!). Under alle
omstændigheder vil jeg værdsætte at du er eksplit om dit eget
udgangspunkt over for mig; som foreningfælle og politisk
samrbejdspartner.

> Jeg tror faktisk at sådanne politiske yttringer vil skade os, selvom
> det også vil vise mangfoldigheden blandt SSLUGs medlemmer.

Eksemplet er (ift. min aldeles subjektive opfattelse) af noget grovere
og mindre saglig art end Jacob Sparres som var udgangspunktet. Men så
igen: Grænserne for legitime udsagn er til evig forhandling, og bunder
som regel i afsenderens moral. Se eksempelvis Venstres pressehetz mod
flygtnings og indvandrere.

> Ovennævnte politiske yttringer er IKKE mine - men blot eksempler.

Den er jeg helt med på! :-)

-j

--
Velkommen til et nyt og endnu mere fremmedfjendsk Danmark.
Welcome to a new and even more xenophobic Denmark