Effektiv mødeannoncering? (Was: Oplæg 1: Hvem kan annoncere på sslug-announce?)

[ svar venligst kun til sslug-misc ]

Keld Jørn Simonsen skrev:

> Problemet er at adict ikke giver nogen tilmeldinger. Jeg
> har prøvet at have et møde i adict 14 dage før det blev
> annonceret og der kom ikke en eneste tilmelding. Jeg har
> gjort dette flere gange, udelukkende at have noget i
> adict i 7 til 14 dage og det har aldrig genereret blot
> en eneste tilmelding.

Det lyder ikke godt. Er der virkelig ikke nogen, der bruger
ADiCT til at finde ud af hvilke Linux-arrangementer, de vil
tage til?

Problemet er vel teknisk set at automatisere det at gøre
folk opmærksomme på aktiviteter, samtidig med at de selv kan
styre hvordan, hvornår og hvad de bliver gjort opmærksomme
på.

Der er grundlæggende kun to løsninger på dette problem:

 * e-post
 * et program i brugerens "crontab"

I første omgang kan vi jo se om vi ikke kan bygge et system
til Linux.DK, hvor man kan bestille udtræk fra ADiCT leveret
per e-post. Brugerne skal kan selvfølgelig kunne sætte
kriterier som sprog, acceptabel pris og geografisk område.
Tilsvarende skal de også kunne vælge hvilke tidspunkter
udtrækkene leveres på (jeg vil for eksempel gerne have dem
tilsendt i samme øjeblik arrangementerne bliver oprettet i
ADiCT, og 24 timer før mødet).

Senere kan man se på at lave et program, der kan føje
arrangementer fra ADiCT til folks elektroniske kalendre.

> Keld
> KLIDs marketingsafdeling:-)

:-)

Jacob
--
 Velkommen til et nyt og endnu mere fremmedfjendsk Danmark.
     Welcome to a new and even more xenophobic Denmark.

 * Complex systems (mostly turbulence experiments)
 * Geoscience (a bit of oceanography and geology)
 * Programming (mostly in Ada and Pascal)