Re: [FORENING] Oplæg 1: Hvem kan annoncere på sslug-announce?

On Thu, Nov 22, 2001 at 08:01:16AM +0100, Peter Makholm wrote:
> [
>   I det nedenstående er der flere gange udsagn som folk uden
>   forståelse for hvordan SSLUG virker, kan opfatte som udtryk for
>   officiel SSLUG-politik. Det bør vel ikke at være nødvendigt at
>   skrive at det er sådan jeg gerne så SSLUG?
> ]

> Hvis den hovedsagligt går ud over KLID, så er det fordi KLID ikke har
> formået at manifesterer sig som selvstændig forening, som folk ønsker
> at følge med i. Ville det ikke være bedre at løse det problem end at
> arbejde for at på langt sigt kunne være en fraktion af SSLUG?

Vi er i KLID ganske tilfredse med at vi har formået at gøre os kendte.
Vi ønsker ikke at være en fraktion af SSLUG, men vi vil gerne markeds-
føre os, og det gør man naturligvis uden for KLIDs egne små cirkler.
SSLUGs medlemmer er en oplagt gruppe at orientere om KLID, og vi har
fået megen positiv respons dér, som også tidligere omtalt med
deltagerantal.

> På langt sigt må det tjene KLID bedst at folk ser dem som en
> selvstændig forening og ikke bare et navn der dukker op blandt alle
> andre SSLUG- eller DKUUG-arrangementer.

vores arrangementer er en del af vores virke. Skulle KLID indstille
vores mødeaktivitet?

> Men jeg tror det er farligt for KLID hvis de ikke formår at opbygge en
> egen profil, så folk ser KLID som de SSLUG-arrangementer der koster
> penge. Det vil næppe tjene KLID i længden. Men tage diskussionen om
> hvad der tjener KLID internt.

KLID er en noget mindre forening end SSLUG, og også med færre kræfter.
Anyway er jeg rimeligt tilfreds med den profil vi har nu.

> SSLUG som forening skal ikke bestemme hvor folk må få oplysninger
> fra. Spørgsmålet er om sslug vil lægge resurser til det (ikke det
> store problem), om SSLUG vil kræve at deres medlemmer skal modtage
> informationen (stort problem) og om SSLUG er tjent med at fungerer som
> paraply-organisation for alle andre linux-initiativer i
> Københavnsområdet (muligvis et problem)?

Jeg ser ikke SSLUG som en paraplyorganisation, men et af de
målgrupper som KLID laver møder for. DKUUG er en anden målgruppe.
KLID laver ikke møder blot for deres egne medlemmer. Vi vil gerne
videre ud! Vi kunne jo også annoncere i computerworld for vores
møder. SSLUG er bare en effektiv måde at annoncere på.
(announce betyder annoncér! :-)

> SSLUG som forening skal ikke bestemme hvad medlemmerne skal gøre.

Næh, men man kan da godt henlede medlemmernes opmærksomhed på
møder som man synes er interessante.

> Det skal de, derfor er det nødvendigt at de ikke bare bliver en
> underorganisation til SSLUG. Andre foreninger må sørge for en egen
> profil, som adskiller dem fra SSLUG, ellers vil de formodetlig blive
> trumlet over af SSLUG på grund af SSLUGs inerti. Men hvis disse andre
> foreninger for skabt en egen profil, tror jeg ikke at de får de store
> problemer, hvis profilen er interessant for andre.

Man bliver da ikke en underorganisation af sslug fordi man indbyder
sslugmedlemmer til møder!

> Det skal ske på en måde så det er tydeligt at KLID ikke er den del af
> SSLUG der tager penge for møderne, LinuxLab ikke er den del af SSLUG
> der får penge af Staten, BSD-DK ikke er den del af SSLUG der bruger
> *BSD istedet for Linux og DKUUG ikke er den del af SSLUG der skændes
> om resterne af deres 20 millioner.

ja.

> Derfor vil opslag af arrangementer bedre ske på en liste som ikke
> direkte smider et stort neonskilt der siger SSLUG på opslaget. En
> liste under linux.dk vil være passende efter min mening.

Det er da en god idé, jeg håber den bliver ført ud i livet.

Hilsen
Keld