Re: [FORENING] Oplæg 1: Hvem kan annoncerepå sslug-announce?

Keld Jørn Simonsen <sslug@sslug> writes:

> Jeg har som medlem af sslug ikke fået noget at vide om interessante
> bsd-foredrag.  har de nogen? Personligt synes jeg det er ærgerligt at
> jeg ikke har fået noget at vide om de andres møder.

Jeg mener at jeg mindst en gang har vidersendt en annoncering fra
bsd-dk. Det kan vaere at den kun kom ud til -misc.

> I kunne begrænse det til ting der sker i SSLUGs erklærede geografiske
> område. Jeg gider som medlem ikke at høre om hvad de har af møder i
> nordjylland eller vejle.

Nej netop, der er en begraensning paa hvad den enkelte er interesseret
i at hoere om. Jeg er for eksempel ikke interesseret i at give entre
for at hoere et aftenforedrag mens jeg gladeligt betaler det dobbelte
af hvad klid tager i entre i transportomkostninger. Det er bare et
princip jeg som medlem har. Hvorfor skal din interesse vaegte hoejere
end min?

> Hvis I ikke vil gøre det via announce, så vil jeg gerne vide hvilke
> kanaler man ellers må bruge.

Det kan ikke vaere sslugs problem at stille nyhedskanaler til
raadighed for andre foreninger. Hvis folk har oensker, der af en eller
anden grund ikke kan blive opfyldt af sslug, saa finder jeg det
maerkeligt at sslug skal lastes for ikke straks at springe til med
resurser.

Hvilke oensker klid har som ikke kan opfyldes inden for sslug ved jeg
ikke, men nogle er der aabenbart.

> Er sslug interesserede i at få noget at
> vide om andre foreninger/organisationers foredrag på Linux-området?

Jeg tror sslug som forening er bedst tjent med at der er en klar
skelnen mellem sslug og de foreninger der proever at opfylde oensker
som sslug af en eller anden grund ikke kan opfylde (hvad det saa end
maatte vaere).

> Hvordan gøres det bedst?

KLID skal vaere velkommen til at lave en mailling liste med
annonceringer af linux-foredrag i Koebenhavnsomraadet. Ellers vil jeg
foreslaa en landsdaekkende under linux.dk-regi.

--
Lettere brugt Alpha- eller Sparc-baseret maskine aftages. (Til linuxbrug)