Re: [FORENING] Oplæg 1: Hvem kan annoncere på sslug-announce?

Keld Jørn Simonsen skrev:

[ om KLID ]
> men vi vil gerne markeds- føre os, og det gør man
> naturligvis uden for KLIDs egne små cirkler.

Det er en god politik, som SSLUG desværre ikke praktiserer i
specielt stort omfang.

> SSLUGs medlemmer er en oplagt gruppe at orientere om
> KLID, og vi har fået megen positiv respons dér, som også
> tidligere omtalt med deltagerantal.

Men det er muligvis i strid med Markedsføringsloven (jeg
mener det er paragraf 9, der giver problemer).

> Jeg ser ikke SSLUG som en paraplyorganisation, men et af
> de målgrupper som KLID laver møder for. DKUUG er en
> anden målgruppe. KLID laver ikke møder blot for deres
> egne medlemmer. Vi vil gerne videre ud! Vi kunne jo også
> annoncere i computerworld for vores møder. SSLUG er bare
> en effektiv måde at annoncere på. (announce betyder
> annoncér! :-)

Problemet er - udover bestyrelsens modvilje - at I kræver
betaling for deltagelse i jeres møder. Det betyder at I er
underlagt Markedsføringsloven. Og da man ikke ved at melde
sig ind i SSLUG kan siges at acceptere at få "fyldt" sin
postkasse med annonceringer af andre foreningers møder, så
risikerer både KLID og SSLUG at få ballade, hvis alle
annonceringer af KLID's arrangementer uden videre bliver
sendt ud på sslug-announce.

Jeg mener helt klart der er behov for en postliste, hvor
alle danske linux-arrangementer kan annonceres. Bør den
eventuelt være endnu bredere og dække alle frie unix-kloner?

> Næh, men man kan da godt henlede medlemmernes
> opmærksomhed på møder som man synes er interessante.

Det gør SSLUG via ADiCT. Og medlemmerne gør det af og til i
deres ".sig"-filer.

> Det er da en god idé, jeg håber den bliver ført ud i
> livet.

Jeg kan se to interessante varianter af ideen:

 * <sslug@sslug> - kun Linux.
 * <sslug@sslug> - alle frie unix-kloner.

Der er vist brug for et mere mundret navn til den anden
variant.

Jacob
--
Skåne Sjælland Linux User Group - http://www.sslug.dk/