Re: [FORENING] Oplæg 1: Hvem kan annoncere på sslug-announce?

On Thu, Nov 22, 2001 at 01:52:52PM +0100, Peter Makholm wrote:

> Nej netop, der er en begraensning paa hvad den enkelte er interesseret
> i at hoere om. Jeg er for eksempel ikke interesseret i at give entre
> for at hoere et aftenforedrag mens jeg gladeligt betaler det dobbelte
> af hvad klid tager i entre i transportomkostninger. Det er bare et
> princip jeg som medlem har. Hvorfor skal din interesse vaegte hoejere
> end min?

Det kan der være noget om. Jeg véd så ikke om SSLUG kan have nogen generel
politik på området, fx at man gerne vil fremme aktiviter generelt
omkring Linux, eller at man synes at det må andre foreninger selv kæmpe
med, og at SSLUG ikke specielt vil hjælpe andre foreninger med annoncering
af møder.

> Det kan ikke vaere sslugs problem at stille nyhedskanaler til
> raadighed for andre foreninger. Hvis folk har oensker, der af en eller
> anden grund ikke kan blive opfyldt af sslug, saa finder jeg det
> maerkeligt at sslug skal lastes for ikke straks at springe til med
> resurser.

Jeg laster ikke SSLUG for ikke at ville bringe KLIDs annonceringer.
Jeg er glad for at SSLUG har bragt de annonceringer de har gjort.
Jeg er bare ked af, på linux-samfundets vegne i danmark og især
københavnsområdet, at der nu er færre deltagere til linux-møder.
Oh jeg er føler med de mange SSLUG-medlemmer der går glip af
en række gode arrangementer om linux.

> Hvilke oensker klid har som ikke kan opfyldes inden for sslug ved jeg
> ikke, men nogle er der aabenbart.

KLID forsøger at markedsføre vores møder, og det vil vi fortsat gøre,
men naturligvis på en god og hensigtsmæssig måde, der er i overensstemmelse
med de regler de enkelte målgrupper udstikker.

> Jeg tror sslug som forening er bedst tjent med at der er en klar
> skelnen mellem sslug og de foreninger der proever at opfylde oensker
> som sslug af en eller anden grund ikke kan opfylde (hvad det saa end
> maatte vaere).

Jada, det er jeg da enig i. Men er SSLUG interesseret i information
om andre foreningers møder? Man kan jo meget klart angive at dette
er et møde organiseret af en anden forening end SSLUG.

> KLID skal vaere velkommen til at lave en mailling liste med
> annonceringer af linux-foredrag i Koebenhavnsomraadet. Ellers vil jeg
> foreslaa en landsdaekkende under linux.dk-regi.

Vi har allerede vores egen liste. Jeg synes det vil være fint
om der blev lavet en ladsdækkende liste.

Hilsen
keld