<announce@opensource.dk> er oprettet

Henrik Størner <sslug@sslug> har tryllet - listen
<sslug@sslug> er oppe.

Ideen som har været diskuteret på en af SSLUG-listerne
er at få et bredt dansk alternativ til bl.a.
<sslug@sslug> - en liste hvor alle danske
Linux/BSD/Open Source møder og større nyheder kan
annonces uden der er diskussion om hvem der nu
annoncerer på kryds for andre.

Jeg ved godt der er forskellige gode forslag til
varianter over navnet på listen, og for at komme videre
så har listen nu navn

          <sslug@sslug>

Man kommer på listen ved at skrive til

          <sslug@sslug>

Og tilsvarende admelder man sig på

          <sslug@sslug>

Moderatorer:
------------
Listen er modereret for at undgå spam.

Pt. er det Hanne Munkholm, Jacob Sparre Andersen og
mig selv som er moderatorer på listen, men jeg mener
der skal andre personer ind - f.eks. 4 personer fra
forskellige LUG'er.

Kandidater til dette er pt.
* Martin Hansen <sslug@sslug> (formand for ALSLUG)
* Peter Makholm <sslug@sslug> (aktiv i SSLUG)

IMHO ville det være fint med en fra f.eks. AALUG og en
fra BSD-DK. Diskussionen om moderatorer f.eks. for
resten af året og 2002 kan ske på
<sslug@sslug>, men hvis I ikke er medlem af
SSLUG, så kan I skrive til mig og jeg skal nok forwarde
til <sslug@sslug>.

Moderatorerne skal have udstukket en linie for hvad der
kan og hvad der ikke kan annonceres på listen og de
skal derefter følge linien.

Et oplæg er at listen er til for "Annoncering af danske
Linux/*BSD/Open Source møder og større nyheder af bred
relevans for Open Source-samfundet"

Annoncering af listen:
Jeg håber meget at alle grupper har lyst til at støtte
op om den nye liste for at få mere gang i samarbejdet
mellem de forskellige grupper og få mere information om
andres gode arrangementer og nye projekter.
Derfor håber jeg hver gruppe internt annoncerer dette
til medlemmerne.

-Daddy, why do those people have to use Microsoft Windows?
-Don't stare, son; it's not polite.