Re: [FORENING] <announce@opensource.dk> formålsparagraf

On Sat, Nov 24, 2001 at 09:38:27 +0100, Peter Toft wrote:

> Jeg mener sagtens at DKUUG eller KLID eller *LUG
> kan annoncere at de vil holde et betalingsforedrag om
> SUNs Java eller lign. der ikke er OSS. Det har relevans
> for en hel del Open Source-brugere.

Blot det fremgår at annonceringen at det koster XX kroner for
ikke-medlemmer eller noget den stil. (og eventuel
krav om tilmelding!)

Så er alt unix/linux/bsd-relevant interessant.

> Et reelt diskussions-område er om et firma må annoncere
> på listen at de holder et seminar om f.eks. deres
> Java-applets - eller deres Linux-strategi.

Det plejer normalt at være i en anden prisklasse, men
derfor alligvel være relevant.
Vi skal dog passe på at det ikke bliver en "reklame" liste med
alt muligt mystisk der sendes.
Så det bør tydeligt præciseres hvad man kan forvente at modtage
på listen.

Det bedste var hvis man kunne lave et webinterface hvor man
kan vælge mellem geografisk område, evt. emne mv. for møderne.
I starten kan en alm. mailingliste være ok, men det kunne
være sjovt at udvide det lidt. (måske det kan kombineres med Adict?)