Søge om officiel støtte til projekt? (fwd)

Jeg tror Donald vill have denne ud på sslug-forening.

---------- Forwarded message ----------
Date: Wed, 2 Jan 2002 14:08:16 +0100
From: Donald Axel <sslug@sslug>
To: sslug@sslug
Cc: sslug@sslug
Subject: Søge om officiel støtte til projekt?

   Omkring tidspunktet for vores generalforsamling noterede
jeg mig en mail omkring resultatet af arbejdet med sslug.

   Jeg har lige set flg.:

The German Federal Ministry of Economics and Technology granted funds
for the further development of GnuPG. See our press notice for details.

=========

Presse notits URL:
http://www.gnupg.de/presse.en.html

=========

Officiel sponsorering eller direkte støtte fra officiel
side har måske større betydning end de penge, som der
måtte følge med. Kan den nye forskningsminister eller
DIKU bevæges?

=========

Hver gang jeg hører om en regering eller et universitet,
som sponsorerer et mirror eller et projekt, så spørger
jeg mig selv: Hvorfor er der ikke dansk support af noget,
der vil betyde så meget for dansk kultur?

Hvorfor er det kun auc.dk - ovenikøbet sponsoreret af Sun,
som har et mirror af Linux-kernen og andre projekter?

Hvorfor er der ikke en dansk forskningsminister, som støtter
videreudvikling af danske tegn, fonte m.v. som markerer sig
på nettet (eller er det bare mig, der ikke har set det?)

Den "konvergens" rapport, som for nogen tid siden blev lagt
frem af den forrige regering, er underlødig, tror jeg nok,
men man skal selvfølgelig ikke såre forfatterne, bare inspi-
rere dem til at bruge tiden på noget bedre.

Min favorit tanke er, at der blev satset på støtte til enten
Gnome+AbiWord og en dansk version af DocType specifikationerne,
samt en fiks og færdig downloadable workable pakke til installation
af sagerne, så man let og elegant kunne komme i gang de steder,
hvor man kan og bør satse på moderne styresystemer.

Hvor er de mennesker, som skal støtte standardisering i
forbindelse med pleje og videreudvikling af dansk kultur og
sprog? Der er måske nogen, som er mere til at tale med end
andre.

Jamen i øvrigt godt nytår!

Donald