Re: [FORENING] Søge om officiel støtte til projekt? (fwd)

hvorfor kom den ikke ud? Den er da sendt til sslug@sslug

DKUUG vil da nok gerne støtte dette.  Måske også KLID.

DKUUG og KLID har gjort meget inden for disse områder,
og er med helt fremme både når det gælder nationalt og internationalt
på området.

DKUUG har været meget med omkring standardisering om
internationalisering se fx http://www.dkuug.dk/jtc1/sc22/wg20/
Meget af dette er grundlaget for i18n i Linux.

Og KLID har været meget med (sammen med SSLUG) omkring
fordanskning af Linux, se fx http://www.klid.dk/dansk/

> =========
>
> Hver gang jeg hører om en regering eller et universitet,
> som sponsorerer et mirror eller et projekt, så spørger
> jeg mig selv: Hvorfor er der ikke dansk support af noget,
> der vil betyde så meget for dansk kultur?
>
> Hvorfor er det kun auc.dk - ovenikøbet sponsoreret af Sun,
> som har et mirror af Linux-kernen og andre projekter?

DKUUG har da også et spejl af de allerfleste Linux-ting, som er
ganske meget brugt. Det er sponsoreret af DKUUG selv.

> Hvorfor er der ikke en dansk forskningsminister, som støtter
> videreudvikling af danske tegn, fonte m.v. som markerer sig
> på nettet (eller er det bare mig, der ikke har set det?)

Ja, det kunne vi godt bruge.

> Min favorit tanke er, at der blev satset på støtte til enten
> Gnome+AbiWord og en dansk version af DocType specifikationerne,
> samt en fiks og færdig downloadable workable pakke til installation
> af sagerne, så man let og elegant kunne komme i gang de steder,
> hvor man kan og bør satse på moderne styresystemer.

Tjoe. Det er jo standard Linux, og kommer med som det tynde øl
i Redhat, Mandrake, Debian, Suse og hvad de ellers hedder.
Hvad er det du mangler?

> Hvor er de mennesker, som skal støtte standardisering i
> forbindelse med pleje og videreudvikling af dansk kultur og
> sprog? Der er måske nogen, som er mere til at tale med end
> andre.

DKUUG har et standardiseringsudvalg.
KLID er med HSDG som står for koordinering af fordansking af Linux.
Jeg er med i det meste af dette arbejde, og du må da gerne
kontakte mig for mere information.

> Jamen i øvrigt godt nytår!

Nemlig!

Venlig hilsen