Re: [FORENING] Re: Hvorfor linux?

Peter Toft wrote:

> Afsindig godt input!!!!!!!!!
>
> (Jeg har tilladt mig at svare også til sslug-forening)
>
> Jeg mener du rammer en utrolig central mangel hos os -
> og det skal vi have gjort noget ved nu.

Jeg er ikke sikker på at det er helt, rigtigt. Jeg synes at opservere at
der såvel i sslug-novice som til install er begyndt at dukke nybegyndere
op som har meget beskedne forudsætninger, og således har meget at lære.
Det er godt nok, for det viser at Linux er ved at nå ud til lidt bredere
kredse. Man skal gøre sig klart at hvis man f.eks finder på at skrive
følgende på forsiden af www.sslug.dk:

"Linux er enkelt og let at gå til"

Ja, så må man gøre sig helt klart at en sådan sætning kan fortolkes
meget bredt, og da Linux tilsyneldende er ved at tiltrække sig til
brugere med mere beskedne forudsætninger, kan det give bagsmæld i form
af at vi bliver betragtet som utroværdige.

Hvis man ser på omfanget af Friheden til at vælge, så er det i sig selv
nok til at vise at linux er svært. Uanset hvad så vil noget som man kan
skrive så meget om, være vanskeligt alene i kraft af dets omfang.

Der kan være megen ide i at vi gør forsiden mere deklarativ vedrørende
linux, men vi skal nok være lidt forsigtige men at advokere, alt for
aggresivt. Normative sproglige tilkendegivelser, vil normalt være meget
relative. Det er dumt at blive misforstået.

--
-
Poul-Erik Andreasen