Re: [FORENING] Re: Hvorfor linux?

Peter Toft wrote:

> Enig - det ville da være totalt dumt. Men en Linux
> maskine med en god grafisk brugergrænseflade som kun
> skal betjenes grafisk er IMHO også let at gå til.
>
> Skal man rette i registry-data på en Windows box eller
> rette httpd.conf på en Linux-box så er vi ude i noget
> sværere.

Det der adskiller, og som pt er linux svaghed er diversiteten. Det
opfatter vi ganske vist som en slikbutik, men uanset hvad man ellers
betaler for når man anskaffer en Window, så er det først og fremmest at
man for Bill gates til at træffe en masse beslutninger for en, og selv
om vi synes at det er nu puha så er det en kendsgerning at sådan er det
ind til videre nok flertallet der vil have det. Jeg tror dog ikke at det
vil vare ved.

Jeg plejer ofte at sammeligne computeren med Bilen, der er så mange
paraleller.
Windows kan betragtes som en Ford-t eller en Folkevogn. Dengang da de
biler var fremherskende, var det karakteristisk at folk meget vel købte
bil magen til naboens. Idag køber folk med fuld overlæg bil forskellig
fra naboens(at de så allesammen ser ens uder noget andet).

> Vi (SSLUG) skal til at tænke over hvad vi vil nu som
> forening.
>
> SSLUG skal forny sig - vi har det sidste år haft en
> tendens til at gro fast og lave de samme ting vi altid
> har lavet. Det er ikke et sundhedstegn. Der er lidt for
> lidt ambition pt.

Hvis du vil have ambitioner, så kunne vi jo overveje at forke en af
distroerne.
Tanken er egentlig ikke at lave noget bedre. Jeg vil sådan set ingengang
kalde det en distre mere for en editorial. Vi tager en af de store
distroer fjerne alle de 2000 pakker som kun 5% benytter. Ændrer
installprogrammet så det ikke stiller nogen spørgsmål men kører rent
igennem. Kort sagt tager en masse beslutninger på folks vegne. Den kan
de så bruge et ind til skoende bliver for små og de er parat til selv at
tage beslutninger.

--
-
Poul-Erik Andreasen