Re: [FORENING] Fremme SSLUG og Linux i Danmark ( fra Re: [MISC] Linux i Danmark )

In article <sslug@sslug>, Poul-Erik Andreasen wrote:
>  Jesper Krogh wrote:
> <snip>
>
>  Jo, men problemt er vel nærmere at der sker for lidt i de andre Lugger
>  end
>  at SSLUG er for stor. Og ja det kan da godt være at vi stjæler noget,
>  mailliste
>  aktivitet. Så kunne du lave en landsdækkende, mailliste men så ville det
>  jo bare
>  være den der stjal al den aktivitet, der skulle være lokal.

Min pointe var jo netop at det er ligegyldigt om mailingliste
aktiviteten er landsdækkende ( det er den jo i sslug-regi ), det er
jo møder, etc. der skal være lokale, ikk?

> [...]
>
>  Proprietært software har er et paradige gående på at en
>  sofwarevirksomhed prøver at sælge produkter til en køber, der så kan
>  købe det eller lade være.
>
>  Open Source har et paradigme gående på et community der dels stiller
>  noget til rådighed, men som også inviterer brugeren til at deltage i
>  dette kommunity, og gøre sin indflydelse gældende.
>
>  Kva den frihed som open source indebærer, må det være i orden at en
>  bruger vurdere Linux ud fra det propietere paradigme. Det vil også være
>  det mest naturlige. Men jeg mener til gængæld ikke at det er i orden vi

Tror du halvdelen af de mennesker der ved hvad Linux er har forstået
tankerne og ideerne bag OpenSource?

Jeg mener bare man bør oplyse, så kan folk selv vurdere hvad de mener er
bedst for dem, men den, i mine øjne store del, der kun kender Linux fra
avisen i ny og næ, mangler stadig. De tror stadig at Linux kun er for
nørderne og kun til serverbrug.

>  Hvis jeg ikke komenterer, kan du som regelen regne med at jeg stor set
>  er enig. Det eneste jeg i den forbindels vil påpeger er at der er nogen
>  sys-admer der for noget mere at lave, og de må vel lige tages med på
>  råd.

Hvor er det nemmest at fange dem henne?

>  Jeg synes umidelbart at det er en god ide. Når jeg svarede at den var
>  morsom var det mest fordi at jeg finder at den er meget uforudsigelig.

OK:-)
Hvad siger bestyrelsen til ideen?

>  Jeg tror det er noget værd, men det skal være en gateway. I mange
>  Webforummer er der ikke ret meget trafik. Vi skulle jo nødigt have en
>  til at de døde sider. Men start med at afkræve bestyrelsen en reaktion.
>  Det vil jo også være surt at lave det få så at få det afvist.

Yeps, men jeg mener at have set en php-nntp-gateway derude et sted, så
skal der jo nok bare hackes et par timer i den til det virker
fornuftigt.

:-)

--
./Jesper Krogh, sslug@sslug