Re: [FORENING] Fremme SSLUG og Linux i Danmark ( fra Re: [MISC] Linux i Danmark )

Jesper Krogh wrote:

> Min pointe var jo netop at det er ligegyldigt om mailingliste
> aktiviteten er landsdækkende ( det er den jo i sslug-regi ), det er
> jo møder, etc. der skal være lokale, ikk?

Helt enig, men der er min pointe jo også netop at der ikke kommer mere
Lokal aktivitet fordi vi bruger en masse krudt på at lave om på
organistionen. Vi skal igang med at fåe lavet nogel flere Lokale
arangementer, så kan vi altid lave om på Oganisatione hvis der hviser
sig nødvendigt

> Tror du halvdelen af de mennesker der ved hvad Linux er har forstået
> tankerne og ideerne bag OpenSource?

Jeg tror du misforstår mig lidt, Jeg er ikke ude i noget større
ideologisk felttog
for Open Source. De grundlæggende forskelle jeg her påpeger ja de giver
nogle meget
konkrete forskelligheder på det praktiske plan, og jeg tror absolut at
alle der har været Linuxbrugere i et stykke tid udemæket er klar over at
der altså ikke bare er tale om et operativsystem contra et andet. At de
så ikke alle har gidet læse RMS og ESR lomme - filosofiske udgydelser
over emnet. det er så noget helt andet, jeg vil også hellere
programmere;-).

En ting jeg f.eks kan påpege er at du meget ofte ved OS-GUI programmer,
- ikke bare ny programmer, men  også programmer der har flere år på
bagen, - i Hjælp-menuen ikke finder andet end About. Det ligger
simpelthen i luften at hvis du ikke kan finde ud af det så må henvende
dig på en eller anden mailing liste. Det er den slags ting vi må
forberede folk på
for at det ikke skal give bagsmæld. Skuffelse er aldrig godt.

> Jeg mener bare man bør oplyse, så kan folk selv vurdere hvad de mener er
> bedst for dem, men den, i mine øjne store del, der kun kender Linux fra
> avisen i ny og næ, mangler stadig. De tror stadig at Linux kun er for
> nørderne og kun til serverbrug.

> Hvor er det nemmest at fange dem henne?

Tag lige bestyrelsen først.

> OK:-)
> Hvad siger bestyrelsen til ideen?

Vi kan jo vente og se, om de gider blande sig ellers må du skrive til
dem.

sslug@sslug

> Yeps, men jeg mener at have set en php-nntp-gateway derude et sted, så
> skal der jo nok bare hackes et par timer i den til det virker
> fornuftigt.

Det skulle være til at overkomme. Men der er nok et eller andet der
kommer på tværs, det er der altid;

--
-
Poul-Erik Andreasen