Re: [FORENING] Fremme SSLUG og Linux i Danmark

Hmm, jeg er da vist kommet håbløst bagud i denne tråd (og dens
"children"). Jeg springer bare ind igen her, okay? :)

Jacob Sparre Andersen wrote:

> Både SSLUG og Linux.DK kan mig bekendt relativt enkelt
> oprette kombinerede postlister og nyhedsgrupper. Men netop
> en brevkasse til folk der endnu ikke er skiftet til Linux
> bør nok ikke være en postliste og nyhedsgruppe som vi plejer
> at gøre det i SSLUG. Bør det ikke snarere være struktureret
> som en mere traditionel brevkasse i et edb-blad (men kun med
> mulighed for at sende spørgsmål per e-post eller fra en
> webside)? Spørgsmålene skal selvfølgelig distribueres til
> eksperterne som vi plejer, men det er nok værd at huske på
> at det ikke er linux-folk der skal modtage svarene.

Jeg tror, at en "spørg eksperterne" box (ikke en mailliste) og en
udvidelse og videreudvikling af Hanne og Peters "Er Linux noget for dig"
ville være en god løsning. Det skal "selvfølgelig" være på linux.dk, da
det med garanti er der folk havner, hvis de laver lidt domænesurfing :)

<FØR_JEG_MISTEDE_TRÅDEN>

1. Der var en, som ønskede mig tillykke med fødselsdagen??: Tak!
2. Det er SSLUGs maillister, der er skyld i dobbeltmedlemsskaber? Enige?
     2a. Hvad med en mulighed for _enten_ at være medlem af SSLUG eller
        _kun_ at få adgang til listerne? Det ville vel rette på
        medlemstallet (hvis folk altså gider melde sig ud igen :)? På
        den måde kunne vi få et realistisk medlemstal, en fortsat
        beskyttelse mod spam og gode muligheder for support (hvor
        svenskerne også er med :).
3. Svenske medlemmer er lige så vigtige som danske! Enige?
4. Lokale arrangementer er vejen frem. Enige?
     4a. Jeg kan da bruge min "lokalkendskab" ved at medvirke til at
         arrangere noget i Allerød (nuværende bopæl) og i Ølstykke
         (tidligere bopæl). Det behøver jo ikke være "lige nu", men i
         følge Linux Counter har begge byer Linux brugere og man kan vel
         altid mødes og diskutere, hvordan et arrangement kunne løbe af
         stablen? Et kontaktnetværk er altid godt. Bare mine to cents...
5. SSLUG har valgt at være aktiv i kampen mod softwarepatenter. Såvidt
   vides har der ikke været over 3000 klager (læs: 50%), så man må vel
   gå ud fra, at medlemmerne er enige i bestyrelsens beslutning?

</FØR_JEG_MISTEDE_TRÅDEN>

Nå ja, så synes jeg forresten lige, at PEAs udtalelse fra tidligere (på
sslug-moede) skulle luftes i diskussionen:

Poul-Erik Andreasen wrote:

> Mig og Poul-Erik Hansen talte om på Vagobondos i går at det nok var en
> god ide, hvis man opfattede Lokalarbejde som punktorienteret mere end
> område orienteret.
> Forstået på den måde at der sådan set ikke er nogen geografiske grænser.
> Man kommer der hvor det er tæt nok på til at man gider at komme.

Jeg synes den er god. For det er jo egentlig sådan det fungerer
allerede??

Mvh.

--
Rune (som havde brugt tiden på at lege med ramdisks på sin bærbare - de
er nogle djævelske tidsrøvere :)