Re: [FORENING] Fremme SSLUG og Linux i Danmark

Poul-Erik Andreasen wrote:

> Det kommer vist an på hvilken kommunestørrelse vi taler om. En lille
> komune
> hvor tingende er begrænsede  er en Human reseption da det almindelige.

Ja, men de springer ikke op i hovedet på dig som en trold i en æske! Du
skal stadig gå hen til dem...

> udgangsdør. Jeg kan da bare lade være med at henvende mig. Du svarede i
> øvrigt ikke på om du kunne lide tryk dit eller dat i når du du ringer
> til nogen

Det kommer an på informationen jeg søger. Er det interaktiv support; så
ja. Hvis det "bare" er information jeg søger, så er jeg tilfreds med at
skulle arbejde for sagen (og det er sgu' heller ikke så hårdt at klikke
på et link ;)

Vil du også have personlig betjening ved aflytning af en telefonsvarer?

> Hvad har det med sagen at gøre, man kan da ikke afvise en projekt ide
> bare fordi at der måske er nogen der ikke vil kunne lide det.

Jeg har ikke afvist din idé! Jeg har kun afvist den foreslåede
"auto-popup" feature, som du nævnte i din første mail:

<CITAT>

> Hvis vi virkelig ville, booste medlemstallet, så skulle vi lave en
> public hjemmeside, som automatisk lukker op for en live chat(evt med

</CITAT>

(Bemærk fjerde ord i linie to). Chatfunktionen i sig selv synes jeg
faktisk er en fed idé, hvilket jeg også tidligere har skrevet.

[klip: 90% tilfredshed / 10% utilfredshed vs. 100% tilfredshed]

> Jamen det er da også det jeg gør. Når folk logger ind på SSLUG-dk må man
> da antage at de ønsker oplysninger om SSLUG subsidert om LINUX. At du
> kan have noget i mod at betjeningen er menneske først og ikke
> maskinstyret først det kan jeg virkelig ikke fatte

<IDIOTI>Du _er_ klar over, at computere _er_ maskiner, ikke??</IDIOTI>

Og som et mere reelt svar: Nej, folk vil ikke nødvendigvis vide noget om
Linux. F.eks. hvis jeg går ind på SSLUGs hjemmeside - så er det normalt
for at tjekke nyheder - ikke for at få en Linux-support smidt i fjæset!

Igen henviser jeg til, at nettet og det virkelige liv ikke er det samme:
På nettet er mennesker som en bunke høns: Læg foderet foran dem og de
vil spise -- Kast dig frådende imod dem og de vil flygte...

Modtager du også ting fra fremmede mennesker på gaden uden at være bare
en smule kritisk?

> Det er helt enig med dig i, det har bare ikke noget med den her sag at
> gøre. Man tager ikke kontrol fordi man medeler sit navn og gør opmærksom
> på at man sidder i den anden ende og er parat til at assistere.

Det har det i allerhøjeste grad. Og jo, du fratager min kontrol, hvis du
åbner en chat foran mig uden at jeg har bedt om det.

> I øvrigt tror jeg ikke på det at, når du siger at pop-ups er irriterende
> fordi de tager kontrollen, det er efterrationalisering. Pop-ups er
> irriterende fordi der er mindre en milliondedel chance for at de
> bidrager med relevant information. Tænk lidt over det som
> tankeeksperiment. Tror du også du ville hade Pop-ups hvis de altid
> leverede lige præcis den viden du stor og manglede.

Kan du garantere, at en bestemt besøgende _ønsker_ at blive modtaget af
en interaktiv support (eller popups for den sags skyld)? Det kan jeg
ikke. Men hvis du kan, så synes jeg også du burde starte din egen
religion, for så har du da styr på _alt_??

Når jeg laver et request på pladderballe.html, så har jeg ikke
automatisk accepteret at få monrad.html og rislund.html smidt i hovedet.
Af selv samme grund når de fleste popups aldrig at loade på min maskine.
De bliver fjernet fra skærmen med det samme (og ja: Jeg er fløjtende
ligeglad, hvad der står i dem - uanset hvor vigtigt/interesseant det så
skal forestille at være!)

> Ja virksomherderne er stok-konservative hvilket du kan se af den måde de
> websider på. Det er på  samme måde som de laver reklamepamfletter. De
> sidste bliver arkiveret lodret de første bliver Zappet.

Nu findes der flere typer webbrugere: "De gamle" og "de nye". Det skal
for god ordens skyld nævnes, at dette intet har med en brugers totale
"online" tid at gøre:

Nå, men "de gamle" brugere vil gerne have information, ikke indpakning.
For "de nye" (normalt Windows-brugere??) betyder indpakningen lige så
meget (hvis ikke mere :) som informationen de søger efter. Et godt
eksempel er Jubii og Google. Du kan selv gætte på de rette målgrupper
til de to og derefter gætte på, hvilken gruppe jeg sidder i :)

Ovenstående er selvfølgelig en grov opdeling, men alligevel meget
passende.

Jeg har forresten aldrig set en HOWTO være pakket ind i en
"farveladeeksplosion", men det blev de da ikke dårligere af?

Mvh.

--
Rune (som ikke er sur, men alligevel dybt forundret over din tankegang)