Re: [FORENING] Fremme SSLUG og Linux i Danmark

Rune Christiansen wrote:

> Ja, men de springer ikke op i hovedet på dig som en trold i en æske! Du
> skal stadig gå hen til dem...

> Det kommer an på informationen jeg søger. Er det interaktiv support; så
> ja. Hvis det "bare" er information jeg søger, så er jeg tilfreds med at
> skulle arbejde for sagen (og det er sgu' heller ikke så hårdt at klikke
> på et link ;)
>
> Vil du også have personlig betjening ved aflytning af en telefonsvarer?

Jeg har desværre ikke råd til en sekretær, men det kunne da ellers være
lækkert
(hvis hun ser godt ud)

> Hvad har det med sagen at gøre, man kan da ikke afvise en projekt ide
>
> Jeg har ikke afvist din idé! Jeg har kun afvist den foreslåede
> "auto-popup" feature, som du nævnte i din første mail:
>
> <CITAT>

> </CITAT>
>
> (Bemærk fjerde ord i linie to). Chatfunktionen i sig selv synes jeg
> faktisk er en fed idé, hvilket jeg også tidligere har skrevet.

Jeg har sådan set ikke oprindeligt talt om pop-up, det er bare din
fortolkning at automatisk, det er også automatisk hvis den sætning jeg
nævnte står diskret ned idet ene hjørne, det automatiske ligger i at
vagten bliver pinget så han er klar over at den besøgende kunne finde på
at svare. Og at den besøgende rimelighvis bliver gjort diskret opmærksom
herpå

> [klip: 90% tilfredshed / 10% utilfredshed vs. 100% tilfredshed]

> <IDIOTI>Du _er_ klar over, at computere _er_ maskiner, ikke??</IDIOTI>

Det er en telefon også, men du taler måske med en maskine når du taler i
telefon;-)

> Og som et mere reelt svar: Nej, folk vil ikke nødvendigvis vide noget om
> Linux. F.eks. hvis jeg går ind på SSLUGs hjemmeside - så er det normalt
> for at tjekke nyheder - ikke for at få en Linux-support smidt i fjæset!

Jeg taler om nye folk, at der skal laves en bypass de medlemmer der
kender stedet det er så indlysende at det har jeg da ikke gide at nævne.
Det ville da også være urimeligt over for dem der sidder vagt.

> Igen henviser jeg til, at nettet og det virkelige liv ikke er det samme:
> På nettet er mennesker som en bunke høns: Læg foderet foran dem og de
> vil spise -- Kast dig frådende imod dem og de vil flygte...

Når du nu er så god til at beskrive folks adfærd på nettet, så skulle du
måske starte et dotcom foretagende. Det forkommer at der er en del der
har haft en del besvær med at få folk til at spise eller i alt fald til
at betale for foderet:-D

Det er som om du siger at forskellen mellem en høflig tilkendegivelse
og en agresiv salgshenvendelse Bare er formen, det er det ikke. Det er
indholdsforskel på at sige

"Jeg er her hvis du har brug for mig"

"Nu skal eddermanme bare høre hvad jeg har at sige"

> Modtager du også ting fra fremmede mennesker på gaden uden at være bare
> en smule kritisk?

> Det har det i allerhøjeste grad. Og jo, du fratager min kontrol, hvis du
> åbner en chat foran mig uden at jeg har bedt om det.

Nej, du har åbnet en chat ved at gå ind på min URL.

> Kan du garantere, at en bestemt besøgende _ønsker_ at blive modtaget af
> en interaktiv support (eller popups for den sags skyld)? Det kan jeg
> ikke. Men hvis du kan, så synes jeg også du burde starte din egen
> religion, for så har du da styr på _alt_??

Nej det kan jeg ikke, lige så lidt som at du kan garantere at han ikke
ønsker det.

> Når jeg laver et request på pladderballe.html, så har jeg ikke
> automatisk accepteret at få monrad.html og rislund.html smidt i hovedet.
> Af selv samme grund når de fleste popups aldrig at loade på min maskine.
> De bliver fjernet fra skærmen med det samme (og ja: Jeg er fløjtende
> ligeglad, hvad der står i dem - uanset hvor vigtigt/interesseant det så
> skal forestille at være!)

Det er da bare fordi du altid har haft dårlige erfaringer du har med dem

I øvrigt jo du har accepteret det. Det er en del af internettes logik
hvad enten du kan lide det eller ej. Det er enhver domainowner ret total
og uden cencur at råde over sin site. At du så (hvis du har evnerne) kan
frafiltrere det du ikke kan lide er noget andet.

> [...]
> for god ordens skyld nævnes, at dette intet har med en brugers totale
> "online" tid at gøre:
>
> Nå, men "de gamle" brugere vil gerne have information, ikke indpakning.
> For "de nye" (normalt Windows-brugere??) betyder indpakningen lige så
> meget (hvis ikke mere :) som informationen de søger efter. Et godt
> eksempel er Jubii og Google. Du kan selv gætte på de rette målgrupper
> til de to og derefter gætte på, hvilken gruppe jeg sidder i :)
>
> Ovenstående er selvfølgelig en grov opdeling, men alligevel meget

Den viser også at du ikke rigtig har forstået noget af det hele(I hvert
fald ikke mig) Du kritisere hele tiden formsiden og taler om en eller
anden agresiv farvelade fyldt popup Det har ikke noget med sagen at
gøre  Vi taler om en stilfædig velkomsthilsen om at der ligenu sidder en
virkelig navngiven person parat til at assistere. Det er mulighvis slet
ikke når det kommer til stykke så lang fra din link løsning

--
-
Poul-Erik Andreasen(Som foresten heller ikke er sur ..men også lidt

http://linux-freelance.pea.dk