Re: [FORENING] Fremme SSLUG og Linux i Danmark

Hans Erik Busk wrote:

> Sådan er vi jo så forskellige.Jeg føler det i allerhøjeste grad anmassende
> når en ekspedient i en forretning forstyrrer mig i at studere de udbudte
> varer. Hvis jeg har spørgsmål skal jeg nok selv forsøge at finde en der kan
> hjælpe. At det så af og til på det nærmeste er umuligt er en anden sag.
> Ud over at denne "omsorg" er ressourcekrævende, vil den meget nemt kunne
> opfattes som nedladende og påtrængende. Jeg vil gerne opfattes som et
> selvstændigt væsen, der kan udvise et minimum af initiativ.

Det er jo godt nok, men nu var forslaget jo sådan set ikke rettet mod
mennersker med masser af inititiv, virklyst og handlekraft. Den slags
mennerske er der ikke flere af, de er allerede allsammen medlemmer af
SSLUG:-)

> Som talt ud af mit hjerte!

> Jo, det forstyrrer mit, alt for skrøbelige, forsøg på selv at tænke.

> Har du prøvet at spille skak på en maskine, der automatisk giver bedste
> forslag til dit næste træk ?

Jeg spiller ikke skak mod maskiner, det er sgu da for kedeligt. Hvad har
det i øvrigt med sagen at gøre. Sammenligne en et spil hvis inderste
væsen er en mental udfording, med informationssøgning. Det kan ganske
vist også være en mental udfordring, og det sker da at jeg leder efter
noget bare for spøgens skyld , men som oftest er jeg da interesseret i
at få hvad jeg leder efter hurtigst muligt.

I øvrigt kan jeg da bare udvide hypotesen: Tror du også du ville hade
Pop-ups hvis de altid
leverede lige præcis den viden du stor og manglede, men aldrig på
tidpunkter hvor du ikke havde lyst til at se dem.

Det afgørende er at pop-ups er lort fordi de aldrig virker efter
hensigten, ikke fordi de tager kontrol. Brokker du dig også over det
røde lys;-) Det tager meget kontrol. Men det virker erfarignmæssigt
udmækerket

--
-
Poul-Erik Andreasen