Re: [FORENING] for mange lister?

Kristian Vilmann <sslug@sslug> writes:

> Er der andre end mig der har svært ved at se forskellen på tre af vores
> lister: NOVICE, NETVÆRK og TEKNIK?

Vi kunne helt sikkert finde på en mere fornuftig og skarpere opdeling
af listerne. Især mellem teknik og netværk finder jeg grænsen meget
flydende. Netværk er en så integreret del af Linux at utroligt mange
problemer på en eller anden måde er relateret til et eller andet
netværksprogram.

Hvor skulle følgende spørgsmål stilles:

  "Jeg har et problem med programmet foobar. Det sker kun når jeg køre
  det på vores server fra min arbejdsplads. Kan det være ssh der laver
  rod i terminalemuleringen?"

Jeg tror at den mest fornuftige opodeling ville være at sige at hvis
du kan pinge og oprette tcp-forbindelser med telnet/netcat, så er det
ikke et netværksproblem. Så er spørgsmålet bare om det vil fjerne så
meget trafik at gruppen lige så godt kunne nedlægges.

> Der er efterhånden mange gengangerspørgsmål på de tre lister. Et eksempel:
> De sidste par dage har der været spørgmål om postfix på alle tre lister. Og
> vist også noget om samba på alle tre lister.

Et stort problem er at det er svært effektivt at flytte en diskussion
fra en liste til en anden. Opsætningen af listerne tillader ikke at
krydspostninger ses på newsserveren, Reply-To strippes vist nok og
FollowUp-To virker selvfølgelig kun på newsserveren.

Jeg tror det er lykkedes mig enkelte gange med en passende kombination
af Mail-FollowUp-To og FollowUp-To, men det er næppe noget jeg ville
bede den jævne bruger om. (Og slet ikke Outlook-brugere)

Åhhh, jeg ville gerne kunne rive en uge ud af kalenderen og brygge en
bedre debat-liste opsætning sammen, men jeg tror langt fra at det er
nogen triviel opgave og jeg forstår udmærket godt hvorfor
admin-gruppen ikke *lige* sætter sig ned og retter problemerne.

--
Emacs er det eneste moderne styresystem der ikke er multitrådet.