Re: [FORENING] for mange lister?

Kristian Vilmann <sslug@sslug> writes:

> Er der andre end mig der har svært ved at se forskellen på tre af vores
> lister: NOVICE, NETVÆRK og TEKNIK?

I praksis: ja.

> Ville det ikke være bedre at have én liste og så en FAQ, hvori vi fortæller
> lidt om fortæffelighederne ved at news.sslug.dk (og lidt om opsætning af
> forskellige news-readere) og procmail (og nogle gode konfig-eksempler) samt
> et par billeder af hvordan OUTLOOK [Express] sættes til at sortere post?

Nej. Der skal være en mulighed for at vælge hvad man vil se, og bedste
måde til at få kategoriseret indlæg på er at lade afsenderen gøre
det. Der er grundlæggende to måder at gøre det på, ved at vælge gruppe
eller ved på en anden standardiseret måde at markere det i
indlæg/header. Den første løsning er den vi har i dag. Den anden løsning
vil resultere i:
- at dem kan kan finde ud af at sætte deres nyhedslæser op vil sætte den
  til at sortere indlæg efter disse markeringer og opnå stort set hvad
  vi har i dag
- at dem der ikke kan finde ud af at få sat deres nyhedslæser op ender
  med en stor rodebunke.
Jeg er ikke i tvivl om hvad jeg synes er bedst.

Det kan godt være det ikke virker fantastisk godt mellem novice,
teknik og netvaerk, så må vi overveje hvad vi kan der, i stedet for at
besværliggøre et fravalg af spørgsmål om c-programmering.

En ting man kunne gøre der måske ville bringe lidt mere orden i
grupperne var at forbedre nyheds/post-systemet så det blev muligt (på en
fornuftig måde) at flytte en diskussion. Jeg har i løbet af tirsdag og
onsdag i sslug.misc hjulpet med at omdøbe filer, det hørte klart hjemme
i sslug.teknik eller sslug.perl (jeg brugte Perl til at transmogriffe
filnavnene), men fordi man ikke får noget ud af at sætte to grupper i
newsgroup-headeren og en Followup_To-header så man kan flytte
diskussionen pænt, gider jeg bare ikke. (Man kan opnå det meste med
passende kombinationer af NNTP- og SMTP-headere, men det er ikke
trivielt at regne ud.)

.Henrik

--
IQ er et tal med lige så god anvendelseværdi som BogoMIPS.
                                                  -- citat Peter Makholm