Re: [FORENING] for mange lister?

Kristian Vilmann skrev:

> Er der andre end mig der har svært ved at se forskellen
> på tre af vores lister: NOVICE, NETVÆRK og TEKNIK?

[ ... og til dels også MISC og ITPOLITIK ]

Nej (jeg kommer desværre nok til at gentage ting andre
allerede har skrevet). Der er et voldsomt overlap mellem
hvad der behandles på de forskellige lister.

Hvad angår NOVICE er det et spørgsmål om at listen strengt
taget emnemmæssigt overlapper med alle vores andre tekniske
lister, men til gengæld er beregnet til spørgsmål fra
uerfarne brugere.

Hvad angår NETVÆRK og TEKNIK, så er opdelingen nok noget
uklar. Handler NETVÆRK kun om decideret netværksopsætning?
Eller er den også til spørgsmål om opsætning af
netværksorienterede tjenester som Apache og Postfix? Hvis vi
gør det lidt mere klart, så er der håb om at brugen af
listerne også vil afspejle det.

MISC og ITPOLITIK er helt klart ikke til tekniske spørgsmål,
så det ville være rart, hvis det var noget enklere for folk
at flytte diskussioner, når der ved en fejltagelse dukker et
teknisk spørgsmål op på en ikke-teknik-liste.

> Er jeg ene om disse tanker?

Nej.

> Ville det ikke være bedre at have én liste og så en FAQ,
> hvori vi fortæller lidt om fortæffelighederne ved at
> news.sslug.dk (og lidt om opsætning af forskellige
> news-readere) og procmail (og nogle gode
> konfig-eksempler) samt et par billeder af hvordan
> OUTLOOK [Express] sættes til at sortere post?

Det tror jeg ikke.

Jacob (hvis post kun bliver sorteret i 112 kategorier)
--
Bruger du Linux? Er du skrevet i mandtal? "Linux Counter":
                     http://counter.li.org/enter-person.html