Re: [FORENING] Medlemsmøde i slutningen af maj

On Thu, 25 Apr 2002, Peter Makholm wrote:

> Man kan lave foreningsarbejde i enhver forening, men at tale om Linux
> er en af de ting der er specielle for sslug, så skulle vi ikke holde
> Linux i første række?

Ikke helt den dag :)

Vi snakker da Linux hver dag på alle vores lister - det
jeg vil have er at vi sætter os nogle mål som en del af
os mener er gode mål.

Vi kommer også i en situation til nytår hvor jeg ikke
er formand mere - det kommer til at koste meget for
bestyrelsen. Det skal der gøres noget ved.

Vores vedtægter har også problemer - det er i praksis
umuligt at løse en personstrid i bestyrelsen uden en
generalforsamling. Dette kan måske være fint, men jeg
har for en måneds tid siden set at det trak op til at
vi skulle overveje dette. Igen - det er ting vi bør
diskutere her sammen.

Generelt er vi alt for ringe til at fokusere vores
kræfter - vi kan meget meget mere end hvad vi tror, men
ender lidt for ofte i tilfældige "side-tracks" hvor
nogen er mere interesseret i at kævle frem for at
få lavet noget konstruktivt sammen med andre.

Vi har også en balance mellem itpolitik og teknik - som
Anne og Peter meget eksemplarisk illusterer. Begge er
hammer vigtige - og vi skal være dygtige til at udnytte
vores viden i begge retninger.

.... der er nok at tage fat på

--

     .--.      Peter Toft, Ph.D.