Re: [FORENING] Fremme SSLUG og Linux i Danmark

Rune Christiansen wrote:

> [...]
> anelse.

> Slet ikke. Men lad os da bare tage diskussionen fra ny. Sjovt nok var
> det dig selv (PEA), som startede konflikten:
>
> <CITAT http://www.sslug.dk/emailarkiv/forening/2002_04/msg00033.html>
>
> Hvis vi virkelig ville, booste medlemstallet, så skulle vi lave en
> public hjemmeside, som automatisk lukker op for en live chat(evt med
> straeming) med en af os. Så skulle vi lave en vagtordning, så vi fik
> spredt arbejdet. Forestil dig en newbie der logger op på SSLUG bliver
> mødt med "Goddag jeg hedder Jacob Spare Andersen, hvad kan jeg hjælpe

Hæ,hæ Det bliver da først til en konflikt når der er nogen der
protesterer,
så det er da noget vrøvl. Jeg kom bare med et forslag, jeg blev i øvrigt
temmelig overraskes over at det blev opfattet som værende meget
kontroversiel.

> Og lad mig da så lige gøre min holdning klar igen: Live-chat er efter
> min mening en fed idé, men den skal _ikke_ åbnes automatisk. Det er
> "invasion of privacy".

Det er altid en god ide at starte forfra, så det vil jeg gerne være med
til.
Lad os slå en ting fast, det er ikke noget kardinalpunkt for mig at den
er automtisk. Grundet til at jeg gik ind i den debat er at jeg mener at
din analyse er forkert. Men da det som nævnt ikke er noget kardinalpunkt
for mig er der ikke nogen grund til at forsætte den debat(Andet end
akedemiske grunde:-).

Hvad der er kadinal punkter er at den skal ikke benævnes en chat, det
skal IKKE vær en masse deltagere der sidder og kommer med deres mere
eller mindre dumme kommentarer. Der skal være 1 besøgende og 1 hjælper.
Hjælperen kan selvfølgelig
godt betjæne flere parralelt. Hvis presset bliver for stor kunne man
lave et kaskade system sådan at der var en der havde vagte og flere der
sad stand by hvis det blev nødvendigt.

Det kunne i den forbindelse være rart om man kunne få noget af vide fra
sysadm om hvor mange nye ipadresser der rammer www.sslug.dk så vi ved
ved noget om at det er realistisk.

--
-