Re: [FORENING] Fremme SSLUG og Linux i Danmark

Poul-Erik Andreasen wrote:

> Hæ,hæ Det bliver da først til en konflikt når der er nogen der
> protesterer,

Så sandt, så sandt.

> så det er da noget vrøvl. Jeg kom bare med et forslag, jeg blev i øvrigt
> temmelig overraskes over at det blev opfattet som værende meget
> kontroversiel.

Jeg tror faktisk bare det var det uheldige ord "automatisk", der fik
folk (inkl. mig selv) til at fare op.

> Det er altid en god ide at starte forfra, så det vil jeg gerne være med
> til.

Fint! Friends again :D

> Lad os slå en ting fast, det er ikke noget kardinalpunkt for mig at den
> er automtisk. Grundet til at jeg gik ind i den debat er at jeg mener at
> din analyse er forkert. Men da det som nævnt ikke er noget kardinalpunkt
> for mig er der ikke nogen grund til at forsætte den debat(Andet end
> akedemiske grunde:-).

Pas på! Det er ligesom fredsforhandlinger det her. Ét forkert ord og det
hele falder til jorden. Skal vi ikke bare holde os til, hvordan en evt.
chat kan skabes? Vi har jo trådt på "den anden sti" uden succes ;)

> Hvad der er kadinal punkter er at den skal ikke benævnes en chat, det
> skal IKKE vær en masse deltagere der sidder og kommer med deres mere
> eller mindre dumme kommentarer. Der skal være 1 besøgende og 1 hjælper.
> Hjælperen kan selvfølgelig
> godt betjæne flere parralelt. Hvis presset bliver for stor kunne man
> lave et kaskade system sådan at der var en der havde vagte og flere der
> sad stand by hvis det blev nødvendigt.

Man kunne vel godt have en gruppe mennesker i en fælles chat. Når folk
så "besøgte" os kunne de blive "parret" med en supporter og gå i et
lukket/privat rum.

Alternativt kunne man lave grupper (uden vagtordning), der modsvarer
sslug-listerne, f.eks. en netværksgruppe, en cprog-gruppe osv. Hvis
trafikken er jævn vil der ikke blive overfyldt med forskellige emner på
samme tid :)

Hvorvidt ordet chat skal indgå i projektet ved jeg ikke, men bliver det
ikke lidt svært at forklare folk, hvad det er (uden at bruge ordet
chat)?

> Det kunne i den forbindelse være rart om man kunne få noget af vide fra
> sysadm om hvor mange nye ipadresser der rammer www.sslug.dk så vi ved
> ved noget om at det er realistisk.

Man kunne vel også bare lave en forsøgsordning? Vi ved jo ikke, hvorfor
folk besøger www.sslug.dk. Til gengæld tror jeg der er en god chance for
"fangst" blandt dem, som søger i postarkivet...

Mvh.

--
Rune