Re: [FORENING] Fremme SSLUG og Linux i Danmark

Poul-Erik Andreasen wrote:

> Den måde jeg tror man bedst kan beskrive min ide er vel nærmest som et
> "Virtuelt Sekretariat". Det er ikke hensigten at det skal være en
> Hot-line eller noget andet. Det skal være en modtage funktion.

Særdeles interesseant. Altså en person/vagt, der ligger inde med links
til HOWTOs og andre relevante kilder til hjælp?

> En site/forening så stor som som sslug kan være temmelig uoverskuelig,
> og en fælles chat kan i den forbindelse være en glimrende ting, men
> chats har en kedelige tendens til nogen gange at blive lidt inspiste,
> det ved folk. Hvad de ikke ved ikke a vores chat selvfølgelig ikke
> bliver inspist(Et fromt håb;-)).

Selvfølgelig ikke. Vi er meget bedre end resten af befolkningen (Yeah,
right!)

> Chat teknologien, giver jo op for mulighed for dynamik på det område. i
> en fælles chat kan enhver vel bare starte et nyt rum med en bestem
> overskrift. Det ville give lagt større diversitet, og måske også lidt
> mere aktualitetspræg.

Det var det jeg tænkte i. En diskussion slutter når alle har forladt
rummet/gruppen (som jo lukkes automatisk derefter).

> Jeg synes at Virtuelt Sekratariat lyder meget godt. Et meget synligt
> link det ikke er til at overse. Med Teksten:
>
> "Er du i  tvivl om noget så prøv vores Virtuelle Sekratariat, iaften
> sidder ..... parat til at hjælpe dig"

God idé.

> Ja men hvis det skal være med vagtording, så er det jo ikke noget helt
> simpel ting rent softwaremæssigt.

Desværre er det sandt. Det er nok derfor, at det ikke er blevet gjort
endnu ;)

Mvh.

--
Rune