Re: [FORENING] Fremme SSLUG og Linux i Danmark

At 03:20 PM 4/27/02, Poul-Erik Andreasen wrote:
Rune Christiansen wrote:

> Så sandt, så sandt.

> Jeg tror faktisk bare det var det uheldige ord "automatisk", der fik
> folk (inkl. mig selv) til at fare op.

> Fint! Friends again :D

> Pas på! Det er ligesom fredsforhandlinger det her. Ét forkert ord og det
> hele falder til jorden. Skal vi ikke bare holde os til, hvordan en evt.
> chat kan skabes? Vi har jo trådt på "den anden sti" uden succes ;)

Jeg skal prøve at træde varsomt.

> Man kunne vel godt have en gruppe mennesker i en fælles chat. Når folk
> så "besøgte" os kunne de blive "parret" med en supporter og gå i et
> lukket/privat rum.

Jeg, tor nok at jeg jeg kom til at udtrykke mig lidt upræcist i forige
mail. Det vil jeg prøve at rette op på. Jeg har ikke noget i mod chats,
det er en udemærket ting. Det jeg prøvede at få frem er at min ide ikke
er en chat, men det forhindrer os ikke i også at lave en chat.

Den måde jeg tror man bedst kan beskrive min ide er vel nærmest som et
"Virtuelt Sekretariat". Det er ikke hensigten at det skal være en
Hot-line eller noget andet. Det skal være en modtage funktion.

Det kunne meget vel fungere på den måde at den der sidder i modtagningen
sender "Den nye" over i chatten, fordi "Vagten" måske ved, at der i
chatten lige den aften sidder den helt rigtige a tale med for "Den nye".

En site/forening så stor som som sslug kan være temmelig uoverskuelig,
og en fælles chat kan i den forbindelse være en glimrende ting, men
chats har en kedelige tendens til nogen gange at blive lidt inspiste,
det ved folk. Hvad de ikke ved ikke a vores chat selvfølgelig ikke
bliver inspist(Et fromt håb;-)).

> Alternativt kunne man lave grupper (uden vagtordning), der modsvarer
> sslug-listerne, f.eks. en netværksgruppe, en cprog-gruppe osv. Hvis
> trafikken er jævn vil der ikke blive overfyldt med forskellige emner på
> samme tid :)

Chat teknologien, giver jo op for mulighed for dynamik på det område. i
en fælles chat kan enhver vel bare starte et nyt rum med en bestem
overskrift. Det ville give lagt større diversitet, og måske også lidt
mere aktualitetspræg.

> Hvorvidt ordet chat skal indgå i projektet ved jeg ikke, men bliver det
> ikke lidt svært at forklare folk, hvad det er (uden at bruge ordet
> chat)?

Jeg synes at Virtuelt Sekratariat lyder meget godt. Et meget synligt
link det ikke er til at overse. Med Teksten:

"Er du i  tvivl om noget så prøv vores Virtuelle Sekratariat, iaften
sidder ..... parat til at hjælpe dig"

Ja men hvis det skal være med vagtording, så er det jo ikke noget helt
simpel ting rent softwaremæssigt.

Dating.dk har lavet det sådan, at "vagtmesterne" optræder med et specielt ikon på chatten - det betyder at alle kommer direkte ind på den almindelige chat, og hvis det er for forvirrende og man ikke fatter hvad der foregår, så spørger man bare vagten, som altid er klar til at hjælpe de stakkels newbies ;-)

Jeg synes det vil være synd for den der har vagten i "sekretariatet", hvis vedkommende skal sidde der helt mutters alene - vedkommende kan ligeså godt hyggesludre på den almindelige chat, hvis ikke der er nogen der direkte beder om hjælp...

Meget kan man sige om Dating - deres teknik sucks og virker kun i IE5.5+ - men deres _koncept_ er altså ret godt skruet sammen... they make people talk ;-))

Hilsen,
Erik