Re: [FORENING] Fremme SSLUG og Linux i Danmark

Rune Christiansen wrote:

> Jeg har ikke så meget mere at sige i denne tråd (lige nu i hvert fald),
> men vi kan måske få arrangeret en sandkasse et eller sted til
> development af systemet?
>
> Det er vel også værd at finde ud af, hvor vidt der er opbakning til
> projektet? Hvis "eksperterne" (dvs. de potentielle vagter) ikke har
> tid/lyst hjælper det jo ikke meget :)
>
> Hvad med en officiel SSLUG holdning til idéen? Har vi sådan en (for
> ellers må vi jo få)?

Jeg synes, at der er mange gode tanker bag ideen.

Men som medlem af bestyrelsen synes jeg ikke, at jeg kan tage stilling
til et projekt, der er helt på ide´- stadiet.

Vi må se en formålsbeskrivelse, en projektplan hvor de tekniske detaljer
er tilstrækkeligt gennemtænkt og belyst samt en plan over hvem/ hvilke
personer, der vil stå som projektansvarlige og en liste over
personer,der støtter ideen.

Begejstring er ikke nok, desværre.

For at et sådant prisværdigt projekt kan lykkes, og måske danne
forbillede for andre på andre områder, så må der lægges et godt stykke
arbejde i det over meget lang tid- ja faktisk "for ever".

Er nogle i SSLUG villige til at løfte den opgave, så er jeg meget
positivt indstillet!

Men så foreslår jeg, at der nedsættes en selvstyrende projektgruppe, der
arbejder på at præsentere bestyrelsen for en plan for et levedygtigt
projekt, om et halvt års tid. Ja, kan det gennemarbejdes hurtigere, så
gerne for mig.

Projektet kunne måske skaffe sig en mentor eller to. Frank har tidligere
hjulpet et uregneligt antal af nye Linux-brugere. Nogle af hans elever
kender jeg, og nu kan de selv hjælpe andre.

De der skal hjælpe andre må gerne have tålmodighed og pædagogiske evner-
og så den gyldne regel "keep it simple".

Fra et medlem, der er en potentiel bruger af en velfungerende: "
teknikakuten ", som det ville hedde på svensk.

Så fik I også et bud på navnet- den sidste del antyder, at det er lige
nu, man behøver hjælp :)))

Anne
--
Anne Østergaard, sslug@sslug http://www.sslug.dk