Re: [FORENING] Fjernafstemning i SSLUG

On Thu, Apr 25, 2002 at 11:40:08 +0200, Claus Sørensen wrote:

> Jeg vil gerne arbejde med mulighederne for elektronisk fjernafstemning
> ved SSLUG års- og stormøder.
>
> Vi kan starte med lidt diskussion her på listen og så måske have en BOF
> til det næste stormøde eventuelt med 5-10 minutters indlæg i det
> officielle program omkring et elektronisk valgsystem.
>
> Se evt. nedenstående tråd:
>   http://www.sslug.dk/emailarkiv/moede/2001_11/msg00281.html

Det endte vist sidst med at NOGEN skal lave udkast til programmer
der SIKKERT kan identificere personer, og lave afstemning.
Altså ikke mulighed for 1 mand = mange stemmer .
(pgp keys er ikke nok, der kræves en manuel identifikation
 med billede/cpr nummer eller lignende)

Det er altså diverse praktiske problemer, og før de er løst
kan man ikke bare sådan lave fjernafstemning.

Og vi kan altså tage hele diskussionen igen, men det hjælper
ikke før der er lavet et fungerende version af edbprogrammer,
og nedskrevet arbejdsgange til at identificere medlemmerne.
(fremvisning af legimitation, SSLUG indfører navn & adresseliste,
 registrering af GPG nøgle på medlemmet osv.)

--
mvh Frank Damgaard  |