Re: [FORENING] Fremme SSLUG og Linux i Danmark

Peter Makholm wrote:

> Overvej kraftigt hvilken service du/I ønsker at udbyde som ikke
> allerede findes i de forskellige #linux.dk'er på de eksisterende
> irc-netværk.
>
> Det der måske skal gøres er at skabe opmærksomhed om de muligheder der
> er i de eksisterende fora. Alt andet vil jeg mene er spild af gode
> resurser.

Enig, men et af det problemer det er følger med det eksisterende, chat
teknologi det er synkronisering. Hvis der logger sig en person på en
chat hver 5 minut, så bliver det jo til mange i løbet af en dag men hvis
de alle logger af igen efter 1 minut fordi de er alene på chatten, så
kommer en chat jo aldrg fra start. Sådan sat lidt på spidsen. Det er der
selvfølgelig flere løsninger på vagtorninger er bare en.

> Hvis det at skulle installerer et irc-program som bitchx eller xchat
> er for stor udfordring, så kan man i et eller andet regi sætte EIRC
> (jave irc-klient) op fast kodet til at tilknytte sig #linux.dk-kanalen
> på et af de eksisterende netværk. (Man skal nok lige stikke en finger
> i den aktuelle jord først).

Jeg forstår ikke det sidste, er det muligheden for protester du tænker
på.

--
-
Poul-Erik Andreasen