Re: [FORENING] Fremme SSLUG og Linux i Danmark

Kære Peter, I'm confused...

Et andet sted i denne tråd skriver du, at man skal bruge kræfterne på at gøre opmærksom på de eksisterende resourcer.

Nogle af de resourcer er nogle irc-kanaler som jeg først har hørt om, efter at de er blevet omtalt her. De er altså ret "hemmelige" for den almindelige dødelige bruger...

Herunder skriver du så at nogle af de irc-kanaler ikke er for newbies - og at dem der bruger dem idag (det må være en lille sluttet skare), sandsynligvis ikke vil bryde sig om at blive "forstyrret" af banale newbie-spørgsmål.

Jamen - mangler der så ikke netop et sted hvor newbies kan få lov at stille "dumme spørgsmål" om Linux, i et realtime chat-medie ?
(Er irc iøvrigt ikke for avanceret, for en newbie?)

Så er det vel ikke nok at henvise til de eksisterende resourcer ?

Eller har jeg misforstået trådens emne ?

Hilsen,
Erik

At 03:24 PM 4/28/02, you wrote:
Poul-Erik Andreasen <sslug@sslug> writes:

> chat hver 5 minut, så bliver det jo til mange i løbet af en dag men hvis
> de alle logger af igen efter 1 minut fordi de er alene på chatten, så
> kommer en chat jo aldrg fra start.

Netop derfor er det fornuftigt at (mis)bruge et forum der allerede
virker. #Linux.dk på QuakeNet er for eksempel i fuld sving i
øjeblikket.

> Jeg forstår ikke det sidste, er det muligheden for protester du tænker
> på.

At lige pludselig smide en spandfuld uforberedte newbies ind i en
irc-kanal kan have voldsomme følger for kanalens liv. Jeg tror derfor
ikke jeg ville gøre det uden at have snakket med kanalens faste beboerer.

--
 Peter Makholm     |  Ladies and gentlemen, take my advice, pull down your
 sslug@sslug |                            pants and slide on the ice