Re: [FORENING] Fremme SSLUG og Linux i Danmark

Erik Lange <sslug@sslug> writes:

> Nogle af de resourcer er nogle irc-kanaler som jeg først har hørt om,
> efter at de er blevet omtalt her. De er altså ret "hemmelige" for den
> almindelige dødelige bruger...

Altså har jeg ret i at der skal bruges nogle resurser på at gøre dem
kendte.

> Herunder skriver du så at nogle af de irc-kanaler ikke er for newbies

Det siger jeg ikke. Det jeg siger er at det formodentligt vil have
stor indvirkning på de enkelte kanaler, hvis sslug lige pludselig
leder 80 nye brugere ind på en kanal hvor der normalt sidder 20
brugere.

Hvis SSLUG bare stiller et stort skilt op der siger "#linux.dk den vej
->", så mener jeg SSLUG har handlet uansvarligt. Der skal bruges flere
resurser på at hjælpe folk til at bruge irc fornuftigt.

Men så tror jeg egentligt også at de enekelte fora er villige til at
tage imod flere nye brugere.

> (Er irc iøvrigt ikke for avanceret, for en newbie?)

Vi brugte IRC til valgmødet. Det er ikke sværre end den java-applet
der var på valgmøde-websiden den aften. Jeg tror såmend ikke at det
kan laves mere brugervenligt ved at lave en løsning der kun er
tilgængeligt via web. Det bliver bare mere brugeruvenligt for de gode
brugere.

> Så er det vel ikke nok at henvise til de eksisterende resourcer ?

Nej, der skal også bruges resurser på at opdrage brugerne til at få
det meste ud af mediet. Men det vil være et problem uanset om vi
vælger irc som backend eller ej.

--
 Peter Makholm     |              Emacs is the only modern general-purpose
 sslug@sslug |               operating system that doesn't multitask