Re: [FORENING] NNTP <-> Web gateway på sslug's list er.

On Fri, May 03, 2002 at 16:50:41 +0200, Klavs Klavsen wrote:

> Hvorfor implementerer man så ikke bare mod_gzip i apache? så gzipper den
> alt til http/1.1 browsere, også bliver 3-500K pludselig til 1/10-del (eller
> bedre) da det jo er tekst.

Der er jo kompression i ISDN og analog (v42bis).
Kompression af tekst bliver sjældent helt ned på 10%,
det er trodsalt ikke blanktegn det hele.
Desuden skal det nok give biks med opsætning i diverse browsere.
Et andet problem er hvor længe browseren er om at lave siden, ofte
er det tabeller og andet fyld der ikke altid er lige hurtigt.
Prøv evt. debat på computerworld.dk, det er laangsomt, specielt
ved store tråde.

Men egentlig er problemet at siden ikke må blive for lang,
og hvis tråde er meget lange, så må det deles i flere sider.

--
mvh Frank Damgaard  |