Re: [FORENING] SSLUG's webside

Frank Damgaard skrev:

> www.sslug.dk ?
>
> Det er foreningen SSLUG's hjemmeside, beregnet til
> foreningens nuværende medlemmer og kommende medlemmer.

Enig.

> Men der er jo også www.lug.dk www.linux.dk , www.klid.dk,.......
>
> En del af det du nævner hører vel mere under nogle af disse ?

Igen enig. Dog mener jeg også, at linux.dk har et helt forkert indhold:

Det er en almindelig kendt sag, at folk efter at have set
"noget-om-noget" i f.eks. TV-avisen vil ty til domain-surfing for at
finde ud af mere om emnet. I dette tilfælde vil det selvfølgelig være
linux.dk, der vil stå for skud. Eneste problem er, at linux.dk har et
manifesto, der siger:

<QUOTE http://www.linux.dk/om/>

Linux.dk skal være et websted for danske linuxinteresserede, af danske
linuxbrugere. Det skal være både for private og for professionelle
brugere, både for amatører og for eksperter.

</QUOTE>

IMHO bør linux.dk være et rendyrket infosted, som fortæller om:

  * Hvad Linux er.
  * Hvad Linux kan (og ikke kan).
  * Hvor man kan finde Linux.
  * Hvor man kan finde mere information.
  * De ting jeg har glemt at skrive.

News, Linux-tips, dokumentationslinks og alt det andet
"jeg-kører-allerede-Linux" materiale bør ikke være til stede.

Helt konkret går jeg og overvejer, hvordan man kan lave en opdateret
udgave af Hanne og Peters "Er Linux noget for dig?" artikel. Dog har jeg
ikke vildt travlt med projektet, da jeg ikke synes hverken linux.dk
eller sslug.dk egner sig til en sådan artikel...

Hvis vi i SSLUG skal foretage det samme pr-stunt som i 1998 bør vi have
follow-up materialet i orden, bl.a. i form af et rendyrket introsite på
WWW (hvor jeg altså finder linux.dk mest passende :).

Bare mine to femører (de kan alligevel ikke veksles længere)...

Mvh.

--
Rune