Re: [FORENING] Kritisk gennemgang af sslugs postlister.

On Thu, 16 May 2002, Peter Makholm wrote:

> Min personlige holdning ville være at forslå at smække -vi og -dok
> sammen til en -tekst som skulle indenholde alt fra vi, emacs, pico
> over latex og sgml til OpenOffice og AbiWord.

Fint.

> I samme udmelding ville jeg foreslå at -perl og -cprog blev slået
> sammen med -prog. (Folk bør vide at jeg er perl-bruger så det ikke
> bare bliver opfattet som et dræb vi-listen).

Nej tak. Jeg har det helt fint med ikke at skulle høre på C's
gebrækkeligheder. Så C (+ fætre) ser jeg gerne har sin egen liste.

Jeg mindes at det på perl-listen har været diskuteret at nedlægge den.
Men en del (garvede) sagde, at de var på listen på grund af den lave
trafik og meget høje S/N-ratio.

En merge med python og perl vil jeg umiddelbart godt kunne støtte (pyrl
eller pethon?)

> Og så vil jeg nok prøve at formulerer en mere klar opdeling af
> -sikkerhed, -netværk, -ppp og dele af -teknik. Formodentligt endende
> op med en fælles liste omhandlende netværk og lade resten af
> sikkerhedsdiskussionen flytte til -teknik.

Netværk: Fint.

Men jeg kan se, at hvis sikkerhed bliver blandet med alle mulige andre
tekniske emner, så hopper jeg af sikkerhedslisten.

> Endelig ville jeg overveje hvad der skulle gøres ved andre grupper med
> gennemsnitslig mindre end 3 indlæg om ugen.

Jeg vil gerne rose dette udmærkede oprydningsinitiativ. Jeg er helt enig
i, at vi en gang i mellem har behov for at se, om en liste har overlevet
sit formål.

Hvad med flg. forslag: Post ud på alle små lister og få listebrugerne til
at vurdere, om denne liste måske ville blive bedre af:

- blive flyttet til en anden mere aktiv liste
- at blive nedlagt
  (blive flyttet til MISC)

Og hvis den ikke vil blive bedre af det, så lade folk overveje og begrunde
hvorfor.

/Ole
--
Registered Linux user #194. Get counted: http://counter.li.org