Re: [FORENING] Kritisk gennemgang af sslugs postlister.

> Min personlige holdning ville være at forslå at smække -vi og -dok
> sammen til en -tekst som skulle indenholde alt fra vi, emacs, pico
> over latex og sgml til OpenOffice og AbiWord.

Det synes jeg lyder fornuftigt.

> I samme udmelding ville jeg foreslå at -perl og -cprog blev slået
> sammen med -prog.

Her vil jeg give andre folk ret - jeg er overbevist om at det vil ødelægge
mere end det vil gavne hvis i alle de lister blev slået sammen. Det mest
fornuftige vil være at fordele tingene, så sprog der overordnet minder om
hinanden hører til de samme lister, dvs. c/c++/andre imperative sprog på en
liste?, perl/python på en liste og shell programmering på en liste. Men hvad
der skal ske med den generiske -prog liste kan jeg ikke lige overskue.

> Og så vil jeg nok prøve at formulerer en mere klar opdeling af
> -sikkerhed, -netværk, -ppp og dele af -teknik. Formodentligt endende
> op med en fælles liste omhandlende netværk og lade resten af
> sikkerhedsdiskussionen flytte til -teknik.

Problemet her er at der er så stor trafik på teknik listen, at nogle mindre
diskutioner godt kan drukne i mængden, og flere folk er ikke tilmeldt teknik
listen da de ikke kan afsætte tid til at følge med i det hele. Men derimod
kan jeg godt se at emnerne på de nævnte lister ofte overlapper hinanden så
meget, at de er svære at adskille fra hinanden. Her ville jeg anbefale at
man bibeholdte teknik og netværks listen, og lod sikkerheds emnerne gå over
på netværks listen, for at de ikke drukner, og de fleste sikkernedsemner er
alligevel netværks relateret.

Hvad der bør ske med novice listen kan jeg ikke overskue, da dens opgave er
at være et forum hvor begynderne kan føle sig velkomne til at stille deres
spørgsmål, og det vil jeg mene forsvinder hvis den slåes sammen med andre
lister, på trods af at den omhandler de samme emner.

MVH David