Re: [FORENING] Kritisk gennemgang af sslugs postlister.

On Fri, 2002-05-17 at 09:28, Hanne Munkholm wrote:
> Jeg er uenig. Ligesom perl folkene giver udtryk for at de ikke gider høre
> på c snak, så tror jeg heller ikke der er det store interessesammenfald
> mellem dem der ønsker en vi og en emacs liste. (Men der kunne selvfølgelig
> komme nogle ret sjove flame wars ud af det ;)
>
> Det samme gælder for LaTeX/docboook/SGML  i forhold til
> staroffice/Openoffice/abiword/koffice.

Jeg er enig med Hanne. For meget snak om ting som man ikke har interesse
i, og folk forlader listen. Procentdelen af det brugbare stof skal,
efter min opfattelse, være forholdsvis høj, for at folk bliver på en
liste i længere tid.

> Hvis dok listen bliver flooded med staroffice spørgsmål er jeg bange for at
> den mister mange seriøse brugere, og vi derved mister et velfungerende
> forum til at stille f.eks. LaTeX spørgsmål i.

Alternativet bliver at spørgsmål om LaTeX, MetaPost og des lige ryger
over på DK-TUGs postliste...

> Jeg kan godt se problemet hvis vi får 200 små lister om hvert sin
> applikation. På den anden side er mange små lister ikke kun af det onde.

Ingen tvivl om at postlisterne er SSLUG største aktiv. Det er efter min
opfattelse primært pga. dem, at folk melder sig ind i SSLUG (læs folk
her fra provinsen ;).

Der er dog ikke mange, der har tid til at følge en så travl liste som
f.eks. sslug-teknik. Ved at dele listerne op i mindre, helt specifikke
emner tror jeg at sslug overordnet får mere trafik, af den gode slags
vel at mærke.

> Netop ting som vi og emacs er så nemme at skelne, så ved at abonnere på den
> ene liste slipper man for spørgsmål om den anden editor. Perl og c er også
> nemme at skille ad.

At skille listerne ad gør det også nemmere at søge efter allerede
stillede spørgsmål og svar i arkivet. Hvis man f.eks ved at alle emacs
relaterede spørgsmål og svar kan findes i sslug-emacs, så tror jeg vi
undgår mange gentagelser og standard spørgsmål + svar.

Mvh
./Brix
--
Henrik Brix Andersen <sslug@sslug>

"I feel like... I feel like I could take on the World!"
                                 -- Purple Tentacle