Re: [FORENING] Kritisk gennemgang af sslugs postlister.

sslug@sslug writes:

> hinanden hører til de samme lister, dvs. c/c++/andre imperative sprog på en
> liste?, perl/python på en liste og shell programmering på en liste. Men hvad
> der skal ske med den generiske -prog liste kan jeg ikke lige overskue.

Men perl og python *er* imperative sprog ligesom C og Java.

> meget, at de er svære at adskille fra hinanden. Her ville jeg anbefale at
> man bibeholdte teknik og netværks listen, og lod sikkerheds emnerne gå over
> på netværks listen, for at de ikke drukner, og de fleste sikkernedsemner er
> alligevel netværks relateret.

Jeg tror ikke der er vundet meget klarhed ved at lave en
netværksliste der også skal indeholde spørgsmål som: Jeg vil gerne
forhindre denne bruger i at udføre dette program.

Men jeg tror at det er en minimal del af spørgsmålene på
sikkerhedslisten der ikke drejer sig om remote exploits og derfor er
netværksrelevante.

> Hvad der bør ske med novice listen kan jeg ikke overskue, da dens opgave er

Novicelisten er speciel, da den ikke skyldes en emnemæssig
opdeling. Det er derfor umuligt at beholde den og insisterer på at den
emnemæssigt ikke må overlappe med andre emner.

Jeg var selv modtander af novice-listen, men jeg må tilstå at den
virker bedre end jeg havde forventet. Derfor tror jeg nok at det er en
god ide at holde den udenfor en eventuel omlægning af de andre lister.

--
 Peter Makholm     |    According to the hacker ethic, the meaning of life
 sslug@sslug |            is not Friday, but it is not Sunday either