Re: [FORENING] Kritisk gennemgang af sslugs postlister.

fre, 2002-05-17 kl. 00:23 skrev Kristian Vilmann:

> Jeg har tidligere gjort opmærksom på hvad jeg opfatter som et
> relativt stort overlap mellem TEKNIK, NETVAERK og NOVICE.
> Det synes jeg vi bør gøre noget ved.

Kontakten til andre brugere er i nogle tilfælde baseret på
et velafgrænset emne f.eks. et bestemt programmeringssprog.

I andre tilfælde - og det er noget overset - baseres kontakten
på brugerens formodning om hvem der er på listen eller en
formodning om hvordan man skal bære sig ad. Eksempel på dette er
sslug-novice versus sslug-teknik som let giver indtryk af begynder
versus eksperter.

Betragtet fra denne synsvinkel, kan det være svært at skelne
mellem sslug-misc og sslug-teknik.

Listerne sslug-sikkerhed og sslug-netværk har betydelig mere
velafgrænsede emner men der er dog mange problemstillinger
der omfatter både sikkerhed og netværk.

Hvis man nu laver det tankeeksperiment at vi kan finde et
passende antal lister der afgrænser alle emner på en
tilfredsstillende måde, hvad vil der så ske med de brugere
der kontakter lister ud fra formodninger om hvem der er på dem?

Jeg gætter på, at de vil krydsposte helt vildt til halvdelen
af de nok-så-velafgrænsede-lister. Det er dog bare et gæt.

(min flammekaster er druknet så jeg bruger solstråler i stedet :)
                       ...ooO0Ooo...
Hvis du vil agere som et frit menneske, nytter det ikke noget, at andre
gemmer din identitet. Du bliver udnyttet, gjort til en slave af et
digitalt marketingssystem som har defineret, hvad du må og ikke må.
tidligere brancheanalytiker Edward O'Hara om Microsofts .Net-strategi
ifølge sslug@sslug i Ingeniøren IT pp. 12, 2002-05-03