Re: [FORENING] Kritisk gennemgang af sslugs postlister.

Rune Christiansen <sslug@sslug> writes:

> Synes lige jeg også ville give mit besyv med:
>
>    * Afsnit 1: Nuværende situation.
>    * Afsnit 2: Proposed list of kills.
>    * Afsnit 3: Mit forslag til fremtiden.
>    * Afsnit 4: Opsummering & kommentarer.
>
> *** Afsnit 1: Nuværende situation ***

[snip listeload]

> *** Afsnit 2: Proposed list of kills ***
>
> -grafik:
>
> Mit indtryk er, at de fleste problemer med grafikkort stammer fra
> newbies (men det er kun et gæt :). Derfor finder jeg -novice
> passende. De få "proffer", der får problemer med deres nyeste kort kan
> nok slippe af sted med at spørge på -teknik ;)

enig

> -ppp:
>
> Jeg kan huske, at der var et godt grundlag på det tidspunkt den blev
> oprettet. Dog kom den vist aldrig "rigtigt igang" (ved ikke, jeg er
> ikke tilmeldt :). Anyway, med kun én mail om måneden kan vi vist
> roligt flytte trafikken over på -netvaerk.

enig

[snip -signatur]

> -cprog, -perl:
>
> Nedlægges (igen: Læs afsnit 3).
>
> -alpha:
>
> Omdøbes til andet formål (repeat after me: Læs afsnit 3).
>
> -demoday:, -konference:
>
> IMHO overflødige. Læs afsnit 4.

Helt uenig. De er absolut ikke overflødige. Så langt fra!!

[snip scicomp]

> -vi:
>
> HVORFOR IKKE?????? Det kan godt være, at trafikken på -teknik skal
> begrænses, men hvor specifikke skal vi være?? Skal vi i samme omgang
> også oprette lister til elm, mutt, mail, pico, emacs og alle de
> forskellige webmails?? Bare et eksempel...

vi-listen er fed, fordi man kan stille et spørgsmål og få det besvaret ret
hurtigt. Gerne på tre-fire forskellige måder. Det vil være dumt at
nedlægge den af principielle årsager bare fordi de andre editorer ikke har
deres egen liste.

Jeg ku' godt tænke mig en dansk liste til Emacs (plus alle de obskure ting
og sager man kan få den til). Det er en personlig ting, men jeg tror den vil
få mange tilmeldte.

[snip -patentdirektiv]

> -cvs2html:
>
> Jeg vil ikke nedlægge listen, men jeg mener ikke den hører til på
> tilmeldingssiden. Den har (såvidt vides?) ikke nogen direkte relation
> til SSLUGs foreningsarbejde??

Den hører til et progem der kan downloades fra www.sslug.dk.
Jeg synes det er OK med den slags. Alle lister behøver ikke have bred appel.

> *** Mit forslag til fremtiden ***
>
> -announce, -teknik, -netvaerk, -novice, -sikkerhed, -moede, -forening,
> -uddannelse, -bog, -dok, -lokalt, -locale, -pr, -presse-dk,
> -presse-se, -spil, -misc, -itpolitik, -job:
>
> Som altid.

Som altid hvad?

[snip -sikkerhed-special]

> -prog:
>
> Toplevel liste. Hvis folk ikke ved, hvilken prog-liste de skal spørge
> i. Måske til generelle diskussioner vedr. programmering. En overflødig
> liste?

Ja. Overflødig.

> -prog-compiled (prog-binaer?):
>
> C, C++, assembly mv.

Fint.

> -prog-fortolket (prog-intpr?):
>
> Shell, perl, HTML, PHP og alle de andre :)

Jeg kan ikke se hvad HTML skal der, men ellers har du principielt ret.
Dog vil jeg mene at Shell-script ligesågodt kan høre hjemme på -teknik

> -alt-platform:
>
> Hvorfor skal kun Alpha have en liste? Måske giver andre processortyper
> ikke så stor trafik, men at kalde en liste for -alpha er IMO for
> specifikt.

Rigtigt. Den blev oprettet fordi vi lige pludselig var en del med
Alpha-maskiner. Der vil ikke være noget i vejen for at snakke SPARC-stations,
eller INDY'er også.

[snip -swpat]

> Ændring af -patentdirektiv. Overtager samtidig noget trafik fra -itpolitik.
>
> *** Afsnit 4: Opsummering & kommentarer ***
>
>    * Listerne -demoday og -konference bør være "sæsonbetonede". Mest af
>      hensyn til at holde størrelsen på tilmeldingssiden nede.

De er allerede sæsonbetonede. I lange tider sker der næsten intet på dem.
Men det vil da være tåbeligt at nedlægge dem tre eller fire gange om året,
for at oprette dem to måneder senere når behovet opstår. Så er alle
tilmeldte væk, og de skal selv huske at melde sig på igen. Det går i ged.

/kristian
--
If it´s all about numbers and selling records, let´s just get the
fuckin´ guy who writes the Backstreet Boys´ songs!