Re: [FORENING] Kritisk gennemgang af sslugs postlister.

[snip]
> vi-listen er fed, fordi man kan stille et spørgsmål og få det besvaret
> ret hurtigt. Gerne på tre-fire forskellige måder. Det vil være dumt at
>
> nedlægge den af principielle årsager bare fordi de andre editorer ikke
> har deres egen liste.
>
> Jeg ku' godt tænke mig en dansk liste til Emacs (plus alle de obskure
> ting og sager man kan få den til). Det er en personlig ting, men jeg
> tror den vil få mange tilmeldte.

Jeg er til dels enig med Rune her. Vi kan altså godt blive FOR
specifikke til at det hører ind under linux. Så snart vi begynder at
bevæge os væk fra generelse linux-system support og begynder at snakke
specifikke brugerprogrammer, så mener jeg at sslug er et for lille
grundlag at holde listerne tilknyttet til.
Jeg synes i stedet at linux.dk skulle have et tilbud om at man kan få
oprettet maillister/nyhedsgrupper til et specifikt program. på den måde
så remmer vi hele den danske linuxbruger skare, og specifikke problemer
som "hvordan gør man foobar i xyzzy" vil nu have meget større mulighed
for at blive besvaret.
At alle newsserverne i den sidste ende bliver hægtet sammen så aalug
brugerne kan hente linux.xyzzy gruppen via deres newsserver og sslug
brugerne kan hente linux.xyzzy via deres server er så en helt anden sag.

Man kunne indføre en liste politik på linux.dk der siger at man er
positiv over for alle henvendelser om oprettelse af en liste, men er der
mindre end XXX posts pr. halvår, ja så får listen dødsstødet - og der
skal en god begrundelse til for at få den op igen.
på den måde vil man kunne få fyldt det naturlige behov der er for at
kunne stille spørgsmål om et specifikt program, uden at småprogrammer
vil forstyrre serveren mere end max et halvt år - og samtidigt vil det
fjerne en del trafik fra sslug-teknik ol. lister, da mange større
programmer hurtigt ville få deres egen liste på linux.dk

bare mine 25 øre

[snip]

--
Kim Schulz - Freelance Development    | QOTD:  "I haven't come far
www.schulz.dk  - En nørds bekendelser | enough, and don't call me