Re: [FORENING] Kritisk gennemgang af sslugs postlister.

Kim Schulz wrote:

[KLIP: kill -vi: Kristan argumenterer for bibeholdelsen af -vi]

Jeg er til dels enig med Rune her. Vi kan altså godt blive FOR
specifikke til at det hører ind under linux. Så snart vi begynder at
bevæge os væk fra generelse linux-system support og begynder at snakke
specifikke brugerprogrammer, så mener jeg at sslug er et for lille
grundlag at holde listerne tilknyttet til.

Enig. Men da SSLUG er "for alle" mener jeg godt, at vi kan have specifikke lister. De skal bare ikke annonceres på linie med -teknik, -misc, -prog mv.

Jeg synes i stedet at linux.dk skulle have et tilbud om at man kan få
oprettet maillister/nyhedsgrupper til et specifikt program. på den måde
så remmer vi hele den danske linuxbruger skare, og specifikke problemer
som "hvordan gør man foobar i xyzzy" vil nu have meget større mulighed
for at blive besvaret.

Som jeg har nævnt for et stykke tid siden mener jeg, at linux.dk har en helt forkert sammensætning og målgruppe. Men man kunne vel nok køre maillister alligevel.

At alle newsserverne i den sidste ende bliver hægtet sammen så aalug
brugerne kan hente linux.xyzzy gruppen via deres newsserver og sslug
brugerne kan hente linux.xyzzy via deres server er så en helt anden sag.

En god idé. Det kunne vel også give SSLUG et mere realistisk medlemstal?

Man kunne indføre en liste politik på linux.dk der siger at man er
positiv over for alle henvendelser om oprettelse af en liste, men er der
mindre end XXX posts pr. halvår, ja så får listen dødsstødet - og der
skal en god begrundelse til for at få den op igen.

En god idé, men nok ikke til specifikke supportlister. Til debatlister er det en helt anden sag :)

på den måde vil man kunne få fyldt det naturlige behov der er for at
kunne stille spørgsmål om et specifikt program, uden at småprogrammer
vil forstyrre serveren mere end max et halvt år - og samtidigt vil det
fjerne en del trafik fra sslug-teknik ol. lister, da mange større
programmer hurtigt ville få deres egen liste på linux.dk

Trafikken på -teknik skal i hvert fald ned! Jeg er selv tilmeldt pga. de interesseante guldkorn, der en gang imellem kommer frem. Men jeg går jævnligt og tænker over, hvorvidt det er umagen værd at hente tonsvis af mails hver dag pga. nogle få guldkorn. Jeg kan selvfølgelig bruge news, men ikke så længe jeg sidder på PPP ;)

Mvh.

--
Rune