Re: [FORENING] Kritisk gennemgang af sslugs postlister.

Kristian Vilmann wrote:

[KLIP: kill -vi]

vi-listen er fed, fordi man kan stille et spørgsmål og få det besvaret ret hurtigt. Gerne på tre-fire forskellige måder. Det vil være dumt at nedlægge den af principielle årsager bare fordi de andre editorer ikke har deres egen liste.
Jeg ku' godt tænke mig en dansk liste til Emacs (plus alle de obskure ting og sager man kan få den til). Det er en personlig ting, men jeg tror den vil få mange tilmeldte.

Vi kan da godt køre specifikke lister, men så synes jeg, at de skal ligge på en særskilt tilmeldingsside. Det er få potentielle medlemmer, som gider læse sig igennem 30km tilmeldingsside. Enten smutter de igen eller også bliver de kun tilmeldt -announce og -teknik.

-cvs2html:

Jeg vil ikke nedlægge listen, men jeg mener ikke den hører til på
tilmeldingssiden. Den har (såvidt vides?) ikke nogen direkte relation
til SSLUGs foreningsarbejde??

Den hører til et progem der kan downloades fra www.sslug.dk. Jeg synes det er OK med den slags. Alle lister behøver ikke have bred appel.

Men det synes jeg ikke. SSLUGs tilmeldingsside skal ikke omhandle noget, der ikke er direkte relateret til SSLUG. Skal vi også oprette en liste for hvert mirror der er på FTPen? Information på den hjemmeside, der omhandler cvs2html må være nok.

-announce, -teknik, -netvaerk, -novice, -sikkerhed, -moede, -forening,
-uddannelse, -bog, -dok, -lokalt, -locale, -pr, -presse-dk,
-presse-se, -spil, -misc, -itpolitik, -job:

Som altid.

Som altid hvad?

Jeg var træt. Skulle nok have heddet "som nu" :)

-prog-fortolket (prog-intpr?):

Shell, perl, HTML, PHP og alle de andre :)

Jeg kan ikke se hvad HTML skal der, men ellers har du principielt ret. Dog vil jeg mene at Shell-script ligesågodt kan høre hjemme på -teknik

HTML og shell er begge gode "sprog" til begyndere. Jeg er selv startet med BAT filer i MS-DOS (fy, ikke bande! :) i starten af 90'erne. I midten af årtiet gik jeg så til angreb på HTML og er nu rykket frem til bl.a. assembly og C.

Min pointe er, at vi godt kan anderkende shell og HTML selvom de ikke er "rigtige" programmeringssprog. Folk skal jo starte et sted og disse "bløde" sprog er gode at lære i!

-alt-platform:

Hvorfor skal kun Alpha have en liste? Måske giver andre processortyper
ikke så stor trafik, men at kalde en liste for -alpha er IMO for
specifikt.

Rigtigt. Den blev oprettet fordi vi lige pludselig var en del med Alpha-maskiner. Der vil ikke være noget i vejen for at snakke SPARC-stations,
eller INDY'er også.

Listerne i SSLUG bliver gerne oprettet lidt hastigt. Derfor bliver de nemt specifikke. Det er bare et spørgsmål om at tænke bredere og fremtidssikre en liste når man opretter den :)

  * Listerne -demoday og -konference bør være "sæsonbetonede". Mest af
    hensyn til at holde størrelsen på tilmeldingssiden nede.

De er allerede sæsonbetonede. I lange tider sker der næsten intet på dem.
Men det vil da være tåbeligt at nedlægge dem tre eller fire gange om året, for at oprette dem to måneder senere når behovet opstår. Så er alle tilmeldte væk, og de skal selv huske at melde sig på igen. Det går i ged.

Jeg ønsker ikke at nedlægge dem. Jeg vil bare ikke have, at tilmeldingssiden bliver for omfattende. De kan fint ligge på førnævnte underside.

Mvh.

--
Rune